Wekker radio icm homey

Weet iemand of er een wekker radio bestaat die je aan homey kunt koppelen?

Bv dat het alarm afgaat van de wekker en je zet deze uit dat je een flow kunt laten starten in homey. Zo kun je meerdere dingen verzinnen die je zou kunnen doen.

Wat ik niet zoek of bedoel is dat homey zelf als wekker werkt, zoek echt een losse wekker(radio) die communiceert met homey

Iemand bekend met zoiets?

Lametric. Erg leuke klok met heel veel mogelijkheden. Wel prijzig. Wekkerradio

omdat mijn ervaring met powerplugs is dat deze niet nauwkeurig genoeg zijn.
Het verbruik fluctueert bij vrijwel alle apparaten wel, het verbruik van een klok is vaak zo minimaal dat je aan het verbruik niet kunt zien of de status van het apparaat veranderd.

Zo wilde ik bv ook de was en droger monitoren, dit wordt wel eens geadverteerd om ze smart te maken door een powerplug ertussen te zetten. Echter als de wasmachine bv even stopt op te weken dan is het verbruik ook vrijwel niets, dan zou je flow hier ook op reageren en melden dat ie bv klaar is terwijl dat helemaal niet is, dit ondervond ik dus ook met de droger.
Als deze machines echt werken is het verbruik groot, maar stoppen ze even dan is het verbruik bijna niets (of de plug geeft zelfs 0 aan), echt betrouwbaar is dat dus niet.

Vandaar het veel beter is als het apparaat gewoon zelf meld dat ie klaar is of een bepaalde status heeft, zo ook bij de alarm klok.
Want stel hij gaat af en je plug reageert erop, echter je gebruikt de sluimer stand (zoals ik 2 tot 3 keer, haha). Dan wil je niet dat de flow start, ik wil bv pas als het alarm UIT gezet wordt. Sleep mode uit, Koffie machine aan, verwarming aan etc etc.

Leek me dus een goed idee een wekker die kan babbelen met homey :slight_smile:

Iemand heeft hier een hele mooie post voor gemaakt om dit op te vangen.

Dank je voor de link, ik zal het eens doorlezen.

Maar heb dat opgegeven, kwam later er ook achter dat de powerplug die ik had het vermogen van de droger niet af kon, dus tijdens het drogen stopte ie er ineens mee omdat de zwave stekker in de beveiliging sprong. Heb niet zoveel interesse om alleen voor de droger en wasmachine nieuwe stekkers te gaan kopen. Het verbruik monitor ik ook al via de slimme meter.

Misschien is de lenovo slimme wekker iets voor je?