Weerstation met display

Bestaat er een weerstation (met buitentemperatuur, en evt regenmeting en windmeting) die ik zowel op een los display in de woonkamer af kan lezen EN in Homey binnen kan halen?

Bekijk deze app eens !

Misschien de Cresta of Smartwares serie. Die zijn als het goed is te koppelen aan de HomeWizard en dus waarschijnlijk ook aan Homey. Ofwel via de HomeWizard app of direct.

kijk eens naar https://weatherflow.com
werkt goed samen met homey, en heeft ook zijn eigen app voor een mooi display

Volgens mij bedoelt hij een apart display voor in de woonkamer. Zoiets als dit vermoed ik:
image

Ik bedoel idd zo’n los display ja. Handig om ‘even snel’ te kijken hoe koud het is

Je kunt ook gewoon even buiten kijken en voelen :yum:

Ik heb deze gekocht en werkt perfect. Gebruik ze echter voor in huis om metingen te doen in verschillende ruimtes.

Het display is ook nog bruikbaar nadat je de meters gekoppeld hebt in Homey.

https://www.bol.com/nl/p/bresser-temeo-thermo-hygrometer-zwart-incl-3-sensoren-voor-binnen-buiten/9200000070329604

Ik gebruik deze. Werkt geweldig !

1 Like

Ik heb ook zo’n weerstation setje van Cresta en via de “Draadloze Weersensoren” komt ie nog niet op het scherm terecht. moet nog wat meer uitproberen om het wel werkend te krijgen.
Las al dat @jeroenz tevreden was over Bresser temeo. Zijn er ook nog mensen met goede ervaringen over Alecto weersensoren die goed met Homey werken?

Ben opzoek naar een betaalbare regenmeter voor in de tuin die je kan koppelen aan homey

Deze Bresser Temeo Thermo- en Hygrometer Zwart incl. 3 Sensoren voor Binnen en Buiten werkt inderdaad perfect! batterij erin, In homey kies je voor toevoegen -> app draadloze weersensoren en je ziet ze verschijnen. Werkt stabiel!

ik heb/had de 1200 van Alecto maar na een tijdje verlies hij het signaal. Ik heb nu de Bresser en die werkt perfect.

Ik heb deze Bresser in huis, maar krijg hem niet gekoppeld met de Homey.
Er komen geen hits binnen. Ik heb V5 geinstalleerd. Mijn oude Allecto deed het wel, maar die stopte er mee. Iemand een tip?

Waarschijnlijk vanwege V5. Misschien de schrijver van de App eens benaderen?


Netatmo! Binnen, buiten, wind en regen en ook nog de slaapkamer!
iPad-mini van een tientje van Marktplaats en nog een tweede iPad-mini boven!
Te voîla :ok_hand:

1 Like

Wouw, dat ziet er stoer uit. Ook via Homey?

Ik mis alleen een dingetje (of ik kijk er overheen), nl de windkracht en richting.
Ik heb dat bij mij zo gedaan, via MQTT

Het bovenste (blauwe) deel van het scherm kan je swiped naar regen en windweergave.
Het onderste (witte) deel kan je swiped naar andere sensoren, in mijn geval de slaapkamer.
Wat je ziet in de eigen app van Netatmo op iOS. Het weerstation heeft wel input op de Homey. Zo gaat bv bij mij een lamp fel blauw branden als de temp onder 0 komt. Handig als je met de hond naar buiten moet. :cold_face::dog:

Ik heb de atelco ws-5500 gekocht . Heeft een mooi display en is in homey in te lezen en te gebruiken in flows.

Hoe heb je de ws5500 aan homey gekoppeld (of in te lezen zoals jij omschrift?)