Op zoek naar weerstation (ervaringen)

Op zoek naar een weerstation welke goed werkt i.c.m. Homey.
De vereisten zijn:

  1. Weerstation voor buiten
  2. Afleesbaar schermpje bij het weerstation waarop informatie binnen af te lezen is
  3. Koppeling met homey (stabiele app binnen Homey)
  4. In homey live informatie (met name regeninformatie, weerstation moet dus ook goede regensensor hebben) uit kunnen lezen (ramen sluiten op het moment dat er een druppel regen valt

Ik heb her en der wat verhalen gehoord over de Bresser (is dit de Bresser 5-in-1 WLAN EAN: 4007922058429?) of de Alecto WS-5500. Iemand ervaring met deze weerstations of nog een andere?

Ik heb Netatmo (had ik al voor Homey) Geen schermpje, wel een app, dus stiekem toch een schermpje. (schermpje van die Blokker dingen keek je ook niet de hele dag naar) Werkt op zich goed met Homey, alleen de regensensor is stront traag. Alle sensoren geven eens in de 5 min. een update. Dus het kan al een tijdje regenen voordat je Homey het weet. Bij mij niet een heel groot probleem omdat het dak een overhang heeft dus het regent niet direct in. Maar voor bijvoorbeeld een zonnescherm intrekken bij de eerste drup dus veel te traag. Maar aan de andere kant wil je die niet al ingetrokken hebben voordat het gaat regenen? Dus beter iets doen met luchtvochtigheid, lichtsterkte, weerradar?

Hier de Alecto WS-5500 en ben er meer dan tevreden mee. Enorm veel informatie beschikbaar.

Ik gebruik hem in combinatie met Homey via deze app:

Hij werkt overigens ook met andere Homey apps, maar de Misol-app gebruikt lokale data, dus werkt ook als je internet down is.

Bedankt voor je reactie! Hoe vaak updaten de gegevens in Homey? Dus hoe snel weet je of het regent? En deze app loopt niet via Weather Underground zoals de meeste doen? Bewuste keuze?

Thanks voor je reactie. Snap dat je zelf wat kan knutselen voor snelle regen informatie, maar als ik een weerstation aan m’n gevel hang dan moet dat gewoon de alles-in-1 oplossing zijn :blush:

Het weerstation stuurt zijn gegevens direct door naar deze app. Dat heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van internet of externe services als Weather Underground. Updates komen binnen enkele seconden binnen. De interval is ook zelf in te stellen.

Ik heb Weather Underground overigens ook gewoon gekoppeld, want daarmee werk je mee aan een wereldwijd netwerk van weerstations.

Je moet er trouwens wel rekening mee houden dat de regenmeters pas regen gaan registreren als ze een bepaalde hoeveelheid water hebben opgevangen. Als het begint te miezeren zal je dat dus niet direct terugzien.

1 Like

Ik heb zelf een Tempest.
Is helaas slecht leverbaar in Nederland maar echt een top ding

1 Like

Is deze alecto wat makkelijk te koppelen met Homey?? het is me nog niet duidelijk hoe dit gaat

Kwestie van invullen van het IP-adres van je Homey in de WSView (Plus) app.

En hoe haal je deze data vervolgens binnen met Homey, welke Homey app gebruik jij hiervoor?
Gelukt met de Misol en Ecowitt app. Hiermee krijg ik de data vaker/sneller geupload dan de Weather Underground die ik tot nu toe gebruikte, top!

Kunnen jullie uitleggen hoe je een weerstation toevoegt via Misol and Ecowitt
Zelf ik een Garni 940 weesrstaion die is gelijk aan de Alecto WS-5500.
Heb een account aangemaakt bij Ecowitt app
Als ik een weerstation wil toevoegen vind Homey hem niet