Smart weer station netatmo alternatief

Goedemiddag, na jaren dienst gedaan te hebben heeft helaas mijn zoontje de regenmeter kapot gevoetbalt dus is het tijd voor iets nieuws.
Ik zie best veel verschillende oplossingen maar klopt het dat de Ecowitt dit kan via Homey Pro.
Aangezien ik ook Shelly zie maar deze weer niet lijkt te werken

Is dit een complete set om deze dan te koppelen in Homey Pro met de Misol and Ecowitt app te vinden in de appstore.

De Shelly weerstation wordt voor zover ik weet niet ondersteund. Maar bij Netatmo kan je toch ook de losse onderdelen (bijvoorbeeld de regenmeter) vervangen? Dat is veel goedkoper dan een heel nieuw weerstation

https://www.bol.com/nl/nl/p/netatmo-slimme-regenmeter/9200000026508305/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Klopt alleen ik heb nu al 3x dat ding moeten repareren. Is het ook niet mogleijk met Ecowit en dan de ecowit app die via homey te installeren is

Voor de Ecowitt/Misol moet je alle randapparatuur aan de hub koppelen van Ecowitt of Misol en de hub koppel je aan Homey.
Ik heb geloof ik een GW1100 en 4 regensensors en 1 onweer melder.
Werkt prima.
Alleen opletten dat je de juiste frequentie kiest voor Europa voor de losse apparaten. Bv 433Mhz.

https://homey.app/en-us/app/com.misol/Misol-and-Ecowitt/

Kun je die frequentie aanpassen in de App?
Thanks voor je reactie.

Deze gaat prima werken. Ik heb hem ook een jaar geleden aangeschaft nadat ik de slechte kwaliteit van de Netatmo buiten sensors zat was. De WS3901 functioneert in dit geval niet alleen als display maar ook als de gateway / hub, dus een extra WIFi gateway is niet nodig. Koppeling gaat via Ecowitt / Misol app.

Dus alle sensoren rapporteren aan de WS3901 en deze lees je over WIFi uit in Homey.

De frequentie kun je niet aanpassen want die wordt bepaald door de wettelijke bepalingen in jouw regio. Voor Nederland is het 868 MHz.

Nee, je koopt de versie die geschikt is voor de juiste hub. 433MHz, 915MHz of 868MHz.
Is ook afhankelijk van in welk land je woont. In sommige landen zijn frequenties niet vrijgegeven voor algemeen gebruik.
Maar als je de hub koopt voor 433 moet je dus ook de losse onderdelen ook voor 433 kopen.

Kan je ook extra sensoren hier aankoppelen zxoals de ecowit WN31 sensoren?

Ja. Voor de WN31 is er wel een maximum van 8. Want op elke sensor moet je een adres configureren met DIP switches en maximum adres is 8.

In Nederland is 433MHz ook gewoon vrij om te gebruiken. Niet alleen 868MHz.
Voor een standaard weerstation en een niet al te grote afstand voldoet de 433MHz prima. 868MHz heeft minder last van interferentie.