Waterdichte LED-strips op balkon met elkaar verbinden

Hi allen,

Ik heb een balkon van 8 meter breed. Onder het randje van het balkon wil ik graag een led-strip plaatsen. Deze moet dus (spat)waterdicht zijn. Echter, ik vind online geen (spat) waterdichte led-strips met deze lengte.

Ik kan er natuurlijk twee kopen en die verbinden met elkaar, maar het lukt mij niet om online te vinden hoe ik waterdichte led-strips met elkaar kan verbinden. Het lijkt mij namelijk dat als je ze openknipt en met elkaar verbindt, dat dan het waterdichte aspect weg is. Bovendien - functioneren ze dan wel als één led-strip?

Zoals jullie merken - kom ik er niet echt uit. Tips & tricks zijn dan ook zeker welkom!

Zoeken op 10m lengte, dan kun je voldoende vinden.

Hoi Joris,

Je zou twee Philips Hue Outdoor Lightstrips van 4 meter kunnen gebruiken. De ene gaat linksom je balkonrand en de ander rechtsom, zodat ze elkaar in het midden ontmoeten. Deze lightstrips geven echter maar 1 van de 16 miljoen kleuren tegelijk aan.

Wil je een lightstrip die met kleursegmenten werkt, dan heeft Govee er eentje van 10 meter voor een aantrekkelijke prijs. Met het overschot van 2 meter kun je misschien de twee uiteinden van de balkonranden verticaal laten gaan?

Dank!

Het probleem is echter dat de Philips Hue Outdoor Lightstrips niet met elkaar verbonden kunnen worden. Het blijven dus twee aparte ledstrips. Ik heb echter alleen maar één stopcontact aan de rechterkant van het balkon dus ik kan ze dus niet allebei insteken.

De Govee ledstrips die ik online kan vinden zijn niet waterdicht. Heb ik er wellicht eentje gemist?

Mss té houtje touwtje voor je, maar als je ze in een transparante slang trekt, ben je ook waterdicht.

Is dit niks?

Hi Robert,

Dank voor je reactie!

Ik vind op Aliexpress inderdaad enige ledstrips waarvan gesteld wordt dat deze 10 meter of langer zijn. Echter - als ik dan doorklik dan zie ik dat het twee verschillende strips van maximaal 5 meter zijn die worden geleverd (waaronder bijvoorbeeld deze.) Deze moeten dus onderling worden verbonden met een verbindingsstukje van 10cm/20cm lang. Op die plek zal er dus geen LED-verlichting te zien zijn.

Hetgeen ik niet kan vinden (of ik ben scheel) - is een zigbee-protocol RGBWW waterproof LED-strip van 8m -10 m lang die bestaat uit één aaneengesloten LED-strip. Dit hoeft uiteraard niet per se op Aliexpress te zijn.

Ik heb het idee dat een aaneengesloten zigbee RGBWW waterproof led-strip op een breed balkon wel gewoon mogelijk zou moeten zijn, toch vind ik de oplossing niet.

Thanks!!!

Heb je verder gekeken dan alleen Aliexpress? Ik kan genoeg waterdichte strips vinden van écht 10 meter op NL sites als into-led.com, ledstripkoning.nl of zelfs bol.com.

Of je iets kant-en-klaar gaat vinden met Zigbee durf ik niet te zeggen, maar je kunt ook een aparte Zigbee RGBWW driver zoeken en die zelf in een waterdichte behuizing stoppen.