Ik weet van vroeger dat een familielid die met dal-tarief / nachtstroom verwarmde, maar ook met de hand via een knop even kon opwarmen als er bijvoorbeeld veel gedoucht werd.
Wellicht handiger dus alleen verwarmen met
- goedkope uren & er is iemand thuis
of 2) goedkope uren & je bent niet op vakantie (anders mis je warm water als je toevallig altijd werkt tijdens de goedkope uren)
of 3) handmatig Boost als je extra WW nodig hebt.
echter, volgens mij is het wat complexer, ook afhankelijk of je een vast bedrag betaald of een dynamisch uurcontract.
ik denk dat als je de Boiler 50% van de tijd uit hebt, maar hetzelfde warm water in die andere tijd gebruikt, je alleen een klein deel stilstandsverlies kunt besparen aan energie. De rest verschuift in de tijd aan energie en kun je wellicht nog een paar centen besparen met goedkope elektriciteit.
Dus bij een stilstandsverlies van bijvoorbeeld 2 kWh per dag * ~ gemiddeld € 0,25 en fictieve bestaring van 0,5 kWh (rest moet die later toch opwarmen) en die 1,5 kWh tegen een gunstiger laag tarief van 0,15 € kun je wellicht ~ 27 cent besparen.
Reken eens op een dregelijke manier door als je de getallen van je boiler weet.
Maar kom je thuis als iedereen thuis komt, Elektrisch gaat koken en de auto aan de laadpaal gaat jouw Boiler aan bij de eerste keer handen wassen en start het verwarmen van de verloren temperatuur met 0,45€/kWh ( als je dynamisch contract hebt) … 
Ergo, kijk eerst eens op je boiler, wat is het stilstandsverlies, (wat is het verbruik als je 24 geen warm water gebruikt)
wat is je patroon van gebruik,
wat is je contract voor de Elektriciteit, en kun je het opwarmen verschuiven naar goedkope uren?
Ik denk dat je wellicht iets kan besparen maar ook negatief uit kan komen.
en omdat een Boiler lang nodig heeft om op te warmen, dat gaat dus aan comfort ten koste en dat wordt bij mij thuis niet gewaardeerd.
en ja dat is anders voor een keukenboiler dan voor een grote 150 Liter voor ook de douche.
kijk anders eens bij sites over dat onderwerp: Stilstandsverliezen van boilers en buffervaten -Zonnecollector-info.nl is al veel te vinden aan formules.