Vraagje over Vakantie Flow

Ik ben aan het kijken of ik een Flow kan maken voor de vakantie zoals Alex van Homey in onderstaande YouTube heeft beschreven ongeveer vanaf 15:19.

Ik loop echter vast op de ALL kaart. Ik heb de variabelen ingesteld en zet mijn gezin op afwezig en krijg netjes de melding op mijn telefoon en bevestig met JA.

Daarna pakt hij niet de flow op dat als de variabele Ja is hij de betreffende lichten moet uitzetten.

Wat doe ik fout? Zie screenshot.

Twee verschillende triggers voor een ALL werken NOOIT!

Aha ik heb inderdaad alleen via test getest! Ff kijken hoe ik dat doen ga testen.

Ja maar kijk dan eens naar dat filmpje van die Alex van Homey zelf. Die laat ook meerdere triggeren.

Als ik dan juist ff Lampen aan probeer?

Heb ik geprobeerd maar de variabele werkt. Ik zie in de app de waarde van Ja naar Nee veranderen of andersom. Maar de regel dat hij iets met die variabele moet doen pakt hij niet. Nou nog maar eens gaan zoeken naar variabelen.

Deze Flow met TWEE triggers voor een ALL gaat zo niet werken, NEVER!

Proof:
Met Action Linksboven zijn beide triggers uitgevoerd. echter de middelste achter de ALL NIET

Je zult dus de flow moeten ombouwen dat er nooit twee triggers op een ALL uitkomen.

1 Like

Welke seconde van de uitleg zie jij twee triggers voor een All?
Ja ik zie hem…

Fixed,
haal die bovenste lijn naar de ALL weg, die komt van een andere trigger (Bovenlangs)
Die lijn is overbodig omdat die door de Vacantion mode ook wordt getriggert net boven de Video

Wel cool dat jullie goed helpen. Ik ga zo weer ff kijken. Thanks

Ik heb die lijn weggehaald, maar nog werkt hij niet. Het lijkt of hij de trigger Vakantie Modus Ja of Nee nooit in werking zet. Ik krijg wel de vraag op mijn Phone en zeg dan natuurlijk ja. Maar in de flow doet hij daar niets mee en hij gaat die onderste lijn niet in werking zetten.

Bij Test? Daar kun je dat niet zien om dat dat een andere trigger is. moet je een Log kaartje voor gebruiken.

Ik ben een stap verder . Ik zag dat hij de variabele op Ja laat staan en dus als ik weer om een Ja vraag is er geen verandering.

Mannen ik ga ff zitten en morgen weer verder. Thanks

nouja, blijft een Spook van een voorbeeld…

Stel je voor,
7u59 ik ga weg
8u00 Mijn partner gaat als Laatste weg, Timer 720 min. start…
~16u00 ik kom thuis
17u00 Mijn partner komt thuis
18u00 ik ga weg
19u45 ik kom terug aan haal mijn partner op
19u50 we gaan dus samen weg… 10 minuten later, Push Melding

Hu???

Ik heb het wel voor elkaar, tenminste bijna. De variabele moet natuurlijk wel op Nee staan als je om een change vraagt. Als je dan veranderd naar Ja heb je inderdaad een change en gaat de flow lopen.

Zal morgen screenshot zorgen.

Ik heb het inmiddels werkend. Je moet eigenlijk eerst goed opletten dat je wel een variabele maakt die standaard op Nee staat als je vraagt om op Ja te zetten, wel zo handig!

Daarna heb ik een flow gemaakt die bepaalde die de keuze maakt als de variabele op Nee staat deze op Ja te zetten en dan dingen te triggeren en de flow met de actie staat op een andere plek zodat de ene flow de ander activeert.

Nu werkt het goed en kan ik hem echt gaan uitbouwen.

Ik heb ook ervaren dat dit inderdaad het nadeel is van de wacht-knop.
Beter kun je het doen met een timer net als bij bewegingsmelders. Alleen vervang je ALS naar ‘laatste persoon vertrekt’, ‘iemand komt thuis’. EN is ‘niemand is thuis’ en de DAN naar vakantiemodus aan/uit.