Alle flow’s uit of aan

Heeft iemand die misschien al eens gemaakt?
Een flow of andere manier om selecteerde flow’s in een keer uit of aan te zetten?

Nee. Wat zou je exact hiermee willen?

Goedemorgen Marcel,
Mijn bedoeling van alle Flow’s uit of aan is, tijdens een langere afwezigheid b.v.2 maanden een deel uit te zetten en bij terugkomst kan het dan weer aan.
Het gaat dan om geselecteerde flow’s.

Verstuurd vanaf Co’s iPad

Daar gebruik ik een Ja/Nee variabele ‘vakantie’ voor.
In de ‘en’ sectie van de flow variabele = ‘Ja’ (of ‘Nee’)
En dan loopt de flow wel of niet door.
Als je dan ook nog een afwezigheid aanmaakt dat als je thuis komt die variabele naar ‘Nee’ gaat, hoef je hem alleen aan te zetten als je weggaat.

Hugo, bedankt voor je reactie, daar heb ik nog niet mee gewerkt en weet er te weinig nog van om dat voor mijn reis volgende week nog werkend te krijgen.
Op een later tijdstip zal ik dat proberen te maken.

Idem voor mij. Ik hen een dag counter voor beweging. De flows die die counter hebben zulken niet Werken als de counter leeg is.

Ok Hugo, ik bel je maandagavond rond 20:00 via Whatsap

Andere methode is https://homey.app/nl-nl/flow/o4A58a/

Goedemorgen Tjerk,
Ook dat is voor mij een interessante samenstelling, maar zoals ik al schreef ik heb nog te weinig ervaring om een flow te maken zoals die van jou, maar het is een interessante.
Bedankt voor je reactie.

Verstuurd vanaf Co’s iPad

Misschien deze:
Je maakt in de VD app een modus device aan met de naam ( b.v. ik ben weg )
When: de virtuele modus wordt ingeschakeld.
Then: schakel deze flow uit (naam flow)
Then: schakel deze flow uit (naam flow) delay 1 seconden.
etc. etc.
Je kunt nu ook een flow maken wanneer je thuis komt met smart presence of met een deur sensor.
When: ik thuis kom
Then: schakel in
Then: schakel in
etc etc.

Als aanvulling je vliegtuig is geland schakel je flows in via de gemaakte virtuele modus knop ( ik ben thuis) en je kunt zo je verwarming vast opstarten. Wat jij wilt.

Ik had Hugo’s advies al gevolgd, hartelijk dank voor uw reactie.

1 Like