Aanwezig en afwezig

Ik heb de Homey voor ons kantoor deels ingericht en werk daarbij met de aanwezigheid en afwezigheid. Bij aanwezigheid starten er een aantal flows en bij afwezigheid gaan die flows weer uit.

Wanneer de laatste nu weggaat, gaat de afwezigheid erop wanneer je de straat uit rijd. Maar vervolgens gaat de aanwezigheid er weer op, op het moment dat we op de weg ernaast weer langs het kantoor rijden. Nu kan ik dit oplossen met de ‘wacht’ functie. Maar mocht er iemand in de tussentijd van vertrek en wachttijd weer op kantoor komen, dan werkt de flow niet. Althans dat denk ik, aangezien de flow niet persoon gebonden is.

Is er een manier om dit anders op te lossen?

Misschien een deel van de flow persoon gebonden maken om een vertraging te kunnen gebruiken?

Dat is een optie, maar wanneer ik binnen dat termijn terug kom omdat ik weer eens wat vergeten ben, dan werkt de flow ook niet. Het allermooiste is dat de flow pas start op het moment dat je bij het pand (paar meter) bent, maar dat is volgens mij, nog niet, mogelijk.

Je zou het dan kunnen combineren met wel/niet met wifi gekoppeld.
Bijv. met de NetScan app, of SmartPresence.
Dan heb je wel voor iedere gebruiker een variabele nodig (Pietje aanwezig J/N), of een virtuele knop (Pietje aanwezig On / Off)
En flows welke die aansturen.
Bijv.

Je originele flows moeten dan gaan reageren op die variabele of knop, i.p.v. de ‘Presence’ kaartjes van Homey

Is een deursensor niet een idee: als iedereen afwezig is checkt Homey pas op aanwezigheid als de deur open gaat?

1 Like