Kan iemand meekijken, ik heb onderstaande flow gekoppeld aan een variabele, maar deze werkt niet. De variabele word niet om geschakeld. Wel als ik binnen de flow op een knop druk maar niet in realtime.
Goedemorgen.
Je eerste screenshot lijkt geen triggers (āALSā kaarten) te hebben maar te beginnen met āENā kaarten. Op die manier wordt die flow inderdaad nooit gestart.
Behalve de opmerking van @Anoniemand lijk je te denken dat de flow wacht tot alle lampen in de keuken uitgaan. Dat is niet zo.
Volgens mij wil je dat het licht in de gang naar 10% dimt als het tussen 22:00 en 6:00 is EN alle lampen in de keuken en de kamer uit zijn.
Dus
WHEN
zone gang werd actief
EN
het is tussen 22:00 en 6:00
EN
alle lampen in de keuken zijn uit
EN
alle lampen in de woonkamer zijn uit
THEN
dim to 10%
ELSE
dim to 75%
Bundel de blauwe lijnen van de 3 voorwaarden met een ALL-card.
De gele lijnen kunnen direct naar de ādim naar 75%ā-kaart.
ja ik zie het nu ook, ben aan het schuiven geweest en niet meer in de gaten dat het geen āalsā maar āenā kaart is, bedankt
Ik snap dat deze zo zou kunnen werken, maar ik heb het idee dat als ik de variabelen gebruik, ik het systeem minder belast en duidelijkere en overzichtelijkere flows kan maken. Deze variabele word namelijk niet alleen in deze kamer gebruikt en ook op de bewegingsmelders in hal en overloop. Zou dit ook mogelijk zijn?
Ook hier gebruik je een voorwaarde-kaart āalle lampen zijn uitgeschakeldā als trigger. Dus nee, dit werkt niet.
Wat je zou willen hebben is een trigger āde laatste lamp in de keuken werd uitgezetā oid. Maar die bestaat niet.
Een workaround kan zijn
WHEN
keukenlamp 1 werd uitgezet
OF
keukenlamp 2 werd uitgezet
OF
keukenlamp 3 werd uitgezet
AND
alle keukenlampen zijn uit
en het is tussen 22:00 en 6:00
THEN
set variabele āAvond Dimlichtā naar JA
Het is niet ondenkbaar dat alle lampen in de keuken al om 21:45 uit zijn. Dan heb je extra trigger om 22:00 nodig:
WHEN
het is 22:00
AND
alle keukenlampen zijn uit
en het is tussen 22:00 en 6:00
THEN
set variabele āAvond Dimlichtā naar JA
Als ik je goed begrijp bedoel jij met voorwaarde kaart die niet werkt is dat er niet gecontroleerd word als de 1 uit is of de ander ook uit gaat of anders om?
Met voorwaarde-kaart bedoel ik een AND-card. Deze heeft een rechte linkerkant en rechts twee uitgangen: bovenste blauw: voorwaarde is waar. Onderste geel: voorwaarde niet waar.
Om een flow te triggeren heb je een WHEN-card nodig. Deze heeft een ronde linkerkant.