Vraag Somfy

Ik heb een flow waar bij zonsondergang 4 somfymotoren bij toerbeurt de raambekleding sluiten. Dit werkte altijd prima, maar nu hapert hij. Waarom geen idee. Tussen het sluiten zit telkens een vertraging van 3 seconden, alles staat in serie. Wat is nu de beste flow om dit te verhelpen? Per motor een flow of iets anders? Gekke is dat openen ‘s morgens op deze manier wel werkt.

Somfy RTS, of io met Tahoma hub / Connectivity Kit?

Voeg eerst aan de “probleem” flow op zoveel mogelijk plaatsen een notificatie kaartje toe, zodat je achteraf kunt zien waar het mis ging.
Ik gebruik daar de Simple log app voor.

Ik heb nog nooit kunnen ontdekken dat een flow zelf ‘hapert’, het ligt vaak aan het draadloze signaal.

Storingzoeken: probeer te achterhalen wat er vanaf het moment dat het begon te haperen is veranderd.
Vaak is er een auto-update van Homey of een gerelateerde app voorbij gekomen.
Stoorsignalen van nabije buren (bv ze hebben een nieuw systeem van het één of ander).
Nieuwe of andere apparaten in huis.

Dat is inderdaad “uitdagend”…
Probeer die ‘haperende’ flow eens een aantal keer overdag te starten. Misschien is er ergens een tijdelijke stoorzender.

Dank voor je reactie. Somfy RTS. Ik zal inderdaad overdag eens proberen. Overigens stond de Shelly-app in error zag ik pas gisteren. Werk met Homey cloud die heeft de Simple app niet. Ga dank ik wel overstappen.

Graag gedaan. In t geval van Homey Cloud kunnen storingen of kortstondige hickups van internet / netwerk ook roet in het eten gooien.

Ik denk dat het aan de Shelly ligt. Shelly wave shutters stonden met rode driehoek. Bij app opnieuw installeren kwam er een time-out van Zigbee, want kon hij de shutters niet vinden. App voor nu verwijderd en Somfy werkt weer.