Somfy reageert soms niet

Ik heb op drie plaatsen somfy gordijnen (Glydea) en jaloezieën (J4 RTS): in de woonkamer, de slaapkamer en de studeerkamer. In de woonkamer functioneren de jaloezieën en de gordijnen uitstekend. In de studeerkamer meestal wel, maar de gordijnen soms niet.

In de slaaplkamer functioneert de jaloezie altijd, maar de gordijnen meestal niet. De afstandsbediening van Somfy werkt goed. via de app werkt het testen wel, maar de flow bijna nooit uit zichzelf

Wie weet wat ik kan doen om alles (bijna) altijd te laten werken?

Zet eens een tijdsvertraging in de flow zodat niet alles gelijktijdig open gaat of sluit.

Ik heb ze express allemaal met 5 tot 30 minuten verschil ingesteld

Deze al eens gelezen?

Goed dat Roco… me nog eens op de punten voor een volledige vraag wees. Hier komt de vraag
Ik heb Homey Pro (Eary 2019)
homey versie 4.2.0.
App versie 6.2.0.652
Ik heb homey geïnstalleerd op iPhone 8
Ik beperk me tot het niet functioneren van de Flow in de slaapkamer

Een jaar geleden uitgebreid bezig geweest om gordijn werkend te krijgen.
Wat heb ik eerder al gedaan:
geheugen van de moter gewist en opnieuw geïnstalleerd (toegevoegd als apparaat)
Flow gemaakt en die werkte een flink aantal maanden
Daarna af en toe niet.
Eerst afgewacht. Maar nu doet het gordijn het vrijwel nooit meer
verbinding met WIFI is goed. Zichtbaar op telefoon en de jaloezie erachter werkt wel
Via het icoon apparaten zie ik dat gordijn open zou moeten zijn. Ik doe het gordijn via de app eerst dicht en dan weer open. Nu gaat het gordijn open
Nu net probeer ik het weer via de flow. Geen reactie. Wel met afstandsbediening

Nu kan ik opnieuw het geheugen van de motor wissen en opnieuw aanmelden, maar dan blijf ik in hetzelfde spoor.

En als je Homey naast de gordijnen in de slaapkamer zet, gaan ze dan wel normaal open en dicht?

Ga ik morgen proberen

Yes, het functioneert dan wel. Echter de Ikea lampen in de kamer waar hij stond deden het toen niet meer. Nu heb ik hem op een centraal punt gezet. Alles functioneert!
Toch nog een vraag. Ik heb een dekkend WiFi / mesh netwerk. Gebruikt Homey dat niet?

Niet voor je gordijnen omdat dat geen WiFi is. Ook je IKEA lampen zijn geen WiFi apparaten.