Homey blijft elke dag vragen op mijn mobiel of de gordijnen open moeten bij zonsopkomst

Op mijn Homey pro had ik de app gezet “zonsopkomst” en een flow gemaakt waarin de gordijnen open gaan een half uur na zonsopkomst maar er wordt eerst een vraag naar mijn iphone gestuurd “wil je de gordijnen openen JA of NEE”
Nu heb ik alles (althans dat denk ik) verwijderd van Homey pro.
Dus zowel de zonsondergang app maar ook de SwitchBot gordijn motoren en alle flows.
Elke ochtend blijf ik echter de vraag krijgen of de gordijnen open moet,en en ik kan niet vinden waar ik deze weg kan halen.

Er is dan nog een flow waar bij het “En”-gedeelte een bevestigings vraag via push bericht staat:


Ik zet altijd de flownaam in berichtkaartjes, dat is best handig in dit soort situaties🙃

Mocht je nog een deel van de flownaam weten:
In de flow editor van my.homey.app kun je zoeken op (gedeeltes van) flownamen.

Anders:
Afhankelijk van hoe je je flows hebt ingedeeld, bijv een map voor de gordijnen, zit er vlgs. mij niets anders op dan iedere flow openen en kijken bij het “En”-gedeelte.

Bedankt voor de reactie maar ik heb de Homey Pro nog maar recent aangeschaft en heb gewoon ALLE Flows verwijderd, desondanks blijft hij elke dag die vraag stellen……

Oh da’s wel apart.
Als er toch nog niets / niet veel op staat zou ik een factory reset doen.

.
Of, als je het backup abbo hebt, een backup terugzetten van het tijdstip vóórdat je de gordijn flow maakte.

Ik denk dat dit gebeurt is zie laatste fw

  • [Flow] Make sure Flow folders cannot be deleted when they contain Flows or Folders.

Even in de developer playground kijken naar je flows en daar verwijderen denk ik

Of naar de gordijnen toegaan die met de flow bediend worden en kijken of je daar de flows ziet staan.

Ha ja daar dacht ik ook aan Edwin, maar Willy schreef dat hij alles al had weggegooid…
Als @Willy_Leysen een backup heeft van toen alles er nog op stond, zou hij die eventueel kunnen restoren en dan daarna idd kijken welke flows bij het gordijn device, of bij de app Zonnestanden staan.

Tenzij die bug hierboven betekent dat de flow onzichtbaar wordt als de folder is weggegooid waar de flow in stond.

Dank allen, ik ga denk ik voor de factory reset :wink:

Aangezien ik nog aan het spelen/experimenteren was heb ik geen back up dus dat is jammer want nu komen we er niet achter of het op te lossen was geweest.

Bedankt voor alle input/tips

Voor je de Reset doet, kijk even wat je krijgt op de Developer Portal in de Api Playground
https://tools.developer.homey.app/tools/api-playground
Voer de 2e voorbeeld uit:
Homey.flow.getFlows();

Hoeveel Flows krijg je? en staat hij er tussen?
image

1 Like

Ja het staat er nog in ……

Als de de ID van jouw flow weet kan je hem verwijderen,
Hier net getest:

// Homey.flow.getFlows(); // Zoek de id op en kopieer hieronder
Homey.flow.deleteFlow( { id : "e81d0b66-e378-452a-9fa4-a01b025f5683" });

Wellicht zou je ook de Parent kunnen aanpassen met updateFlow maar dan moet je ook de id van de Parent folder weten.

Geprobeerd zo te doen als aangegeven maar kreeg foutmelding……

Wat als je de folder weer aanmaakt?
Miischien verschijnt de flow dan weer in de folder.
We hebben al te maken met freemd gedrag, dus vreemder gedrag is dan misschien wel de uitkomst :crazy_face:

your first double quote is a so called smart quote ( ) or in other words a “Left Double Quotation Mark”,
both needs to be a “regular” double quote: " or a single quote: '

EDIT: Woeps, sorry voor het Engels :smile:

2 Likes

Krijgt andere GUID. Werkt dus niet

1 Like

Maar als je de quotes normaal houdt werkt de delete opdracht wel. De rare quotes zijn vermoedelijk van je ipad die smart quotes aan heet staan in de toetsenbordinstellingen. Probeer de quotes mee te kopieren uit de originele lijst, of zet de smart quote instelling uit.

1 Like

Edwin 180 punten voor jou!
Bij de instellingen van de iPad inderdaad de smart quotes uitgezet en vervolgens de aanhalingstekens opnieuw ingetypt en het werkt!
Enorm bedankt.

Indeed the problem was my iPad making smart quotes.
I changed the setting and typed the quotes again and it works well now .

Thx for helping

The honor goes to @Caseda - he posted it a bit earlier than I did!

1 Like