Ik heb een homey pro 2019. Zoals velen krijg ik ook regelmatig een melding dat homey offline is. Ik kan via de app de homey gewoon bereiken. Allen zaken die internet nodig hebben, zoals de connectie met google, werken dan niet. De homey krijgt vanzelf weer internet verbinding maar dit kan soms wel 2 uur duren. Een herstart van homey lost het probleem tijdelijk op. Echter ben ik niet altijd in de buurt om te herstarten. Dus ik dacht kan dit niet met een flow. Onderstaand de flow die ik gemaakt hebt met de inhoud van de tag
Ik ben nieuw met Homey. Als ik een Advanced flow maak, dan krijg ik deze te vinden en niet een “maak een HTTP GET”.
En nog een vraag: Kan ik in 1 Advanced flow het hele huis programmeren of moet elke groep/ruimte een eigen adv. flow hebben.
ik heb een homey pro 2019. Jij waarschijnlijk de homey pro 2023 of 2026. Ik weet niet of daar het verschil in kan zitten. Het lijkt er in ieder geval op dat je de header hebt ingevuld. Die mag leeg blijven.
Om te testen of het GET verzoek werkt, kun je een bericht laten sturen naar je mobiel als het gelukt is. Je kunt ook eventueel een tijdlijn bericht laten maken als het gelukt is. Dan weet je in ieder geval of je het GET verzoek werkt.
Betreffende je vraag om het hele huis in 1 flow te automatiseren denk ik niet dat dat gaat lukken. Meestal heb je verschillende triggers als startpunt en vervolgens iets andere “dan” kaarten.
Op een canvas kun je meerdere losse flows maken als je wilt. Zo heb ik alle flows betreffende de verwarming op 1 canvas gezet omdat die niet zo groot zijn.
Om flows te ordenen kun je mappen aanmaken. Bij mij zijn dat bijvoorbeeld “Alarm” en “Lampen”. Voor lampen heb ik verschillende flows die ieder een eigen canvas hebben. Deze flows zijn namelijk nogal groot en ze doen allemaal net iets anders. Als je bijvoorbeeld je lampen automatisch aan wil laten gaan bij zonsondergang en uit als je naar bed gaat, dan kun je dat wel op 1 canvas doen maar niet in 1 flow.
Wat ik zelf altijd handig vind om te doen is opschrijven wat ik precies wil. Bijvoorbeeld:
ALS: iemand komt thuis
DAN: zet alarm uit
Dit is een heel simpel voorbeeld maar het uitschrijven helpt mij meestal om eerst en goed idee te hebben wat ik wil bereiken. Vervolgens ga ik dan de flow maken.
De netwerk controle app checkt de internetverbinding (waarschijnlijk via een echo service zoals https://connectivitycheck.gstatic.com/generate_204). @Francesco_Determann wil dat de Homey wordt herstart als de Athom serververbinding wordt verbroken. Hiervoor is wel een Flow nodig.