Opstarten flow na reboot Homey

Ik merk dat als ik de Homey pro reboot de gemaakte flows niet meer actief zijn. Ik moet ze dan handmatig opnieuw activeren. Is het niet mogelijk dat Homey pro na een reboot de flows automatisch herstart ?

Dat is geen normaal gedrag. Flows moeten na een herstart dezelfde In of Uitgeschakeld status hebben als voor de herstart. Als je bedoeld dat een flow halverwege uitvoering is voor de herstart en na de herstart niet door gaat dan klopt dat. Hij gaat niet verder waar hij gebleven was.

Dat is een wat vaag begrip.

Flows gaan niet verder met waar ze gebleven zijn.
Wordt een flow opnieuw getriggerd dan zal deze weer gewoon gaan werken.

Je kan bij het opstarten van Homey wel flows starten of variabel aanpassen.
Staat onder “Systeem”.

Ik heb de stekker van Homey eens uitgetrokken, even gewacht, weer ingestoken en opnieuw laten opstarten. De flows komen nu wel terug in de laatste stand.

Bedoel je met de laatste stand dat de flow nog steeds ingeschakeld of uitgeschakeld is of bedoel je dat een timer eventueel niet meer telt na het herstarten van Homey?
Heb je een voorbeeld?

Inderdaad, enkel flows met de standaard ingebouwde vertragingen “kunnen niet worden afgemaakt” en worden dan onderbroken door een herstart.
@Peter_Hermens vervang de ingebouwde vertragingen door Chronograph app timers.
Deze timers overleven een herstart.

Ik begrijp wat je bedoeld, ik heb ook het idee dat wanneer mijn homey pro 2023 een keer zonder stroom is geweest of opnieuw opgestart is, sommige flows niet meer werken. Als ik dan de flow handmatig een keer start, dan werken ze weer.
Ik ga de volgende keer eens uitzoeken om welke flows het gaat, misschien kan ik daar een patroon in vinden.

Ik bedoelde in de eerdere berichten ingeschakeld of uitgeschakeld.

Ik heb inmiddels het volgende ontdekt:

• op mijn Samsung S23: de flows die ik heb aangemaakt heb ik gemarkeerd als “favoriet”. Hierdoor zijn deze flows ook zichtbaar op het home-scherm.
  • op mijn tablet Samsung A9 heb ik hetzelfde gedaan. Dit lijkt allemaal parallel te lopen.
    Als ik echter in de tab “flow” op mijn S23 een flow “uitschakel” wordt de tekst lichtgekleurd. De flow is dus uitgeschakeld. Op mijn A9 veranderd in de tab “flow” echter helemaal niets. Als ik rechts klik kan ik hier nog steeds uitschakelen terwijl dat eigenlijk inschakelen zou moeten zijn.
    Het is echter wel zo dat in het “home”-scherm de veranderingen wel zichtbaar zijn. Dus S23 is in home lichtgekleurd, dan ook in home op A9. Alleen in de tab “flow” vinden er geen veranderingen plaats. Dat loopt dus niet synchroon.

Wat heb ik al gedaan:

• app op S23 verwijdert en op nieuw geinstalleerd
  • app op A9 verwijdert en opnieuw geinstalleerd
  • Homey Pro gereboot

Het verschijnsel blijft bestaan.

Nog even als aanvulling:

Ik heb de Homey app ook mijn pc staan. In tegenstelling tot de S23 en A9 verandert op de pc de flow niet in de home tab.

Er klopt dus iets niet in de onderlinge synchronisatie tussen de 3 toestellen.

Hallo Paul, ja dat is precies wat ik ook had. Maar zie mijn verdere berichten. Ik heb het idee dat er dingen niet gesynchroniseerd worden.