Bediening Rolluiken

Ik bedien 14 rolluiken met een Somfy motor, maar ipv ze allemaal tegelijk aan te sturen wat ik eerst geprobeerd heb maar niet echt werkte, stuur ik ze in groepen met enkele seconden interval.
Bij de 1ste optie waren er telkens enkele rolluiken die niet reageerden, en dit gewoon willekeurig.
Bij mijn nieuwe flow werkt alles correct.
Suggesties voor verbetering van de flow zijn altijd welkom.

met mijn eerdere homey pro 2019 wilde het nog wel eens vaker voor komen dat er bij grote groepen (bijvoorbeeld) lampen, sommigen weigerden. dit heb ik met advance flows op gelost door ze niet te splitsen doormiddel van tijd maar door het “ALL” functieblokje er tussen te zetten, in jou geval zou dat zijn de 30 seconden door het “ALL” functie blokje en de eerste 4 x zet omhoog daaraan te koppelen. het all blokje gaat pas verder als alle 4 binnen zijn, dit is eigenlijk ook een vertraging. maar wel sneller dan de 30 seconden. er word dan netjes op gewacht tot de oude blokjes klaar zijn.

ik weet niet of dit ook werkt met het aansturen van somfy, maar wellicht een idee

Vlgs mij kun je ze prima in serie aansturen, dan zit er altijd een kleine vertraging tussen ieder commando:

Dank je voor de reactie, ziet er inderdaad betere flow uit. Ben nog niet lang genoeg met de advanced flows bezig, en al zeker niet met de rode en oranje verbindingen.

Komt vanzelf. Veel prutsen en proberen :wink:

De rode is enkel de error output. Als de kaart om 1 of andere reden niet werkt, wordt de error output actief. Zo kun je een “breuk” in de serieschakeling voorkomen.
Oranje betekent “niet waar” in het geval van conditionele flowkaartjes (de zg. EN kaartjes).
Voorbeeld voor flowkaart
“EN de temperatuur is 20°C”
→ blauw wordt actief als het waar is
→ oranje wordt actief als het niet waar is

Hier nog uitgebreid leesvoer:
https://community.homey.app/t/faq-advanced-flow-infinite-canvas-infinite-creativity/65145

Dank je wel voor de uitgebreide feedback! Zal zeker van pas komen bij het verder automatiseren van mijn woning. Met deze info iets minder “gepruts” en meer gerichte oplossingen! :+1:

2 Likes