Somfy RTS aantal rolluiken gelijktijdig aansturen

Ik probeer in mijn woonkamer al de rolluiken in één flow naar onder te laten gaan, dit lukt echter niet.
Hij stuurt er maar 2 tegelijk aan.
Ik heb dan een timer gemaakt waardat hij 1 seconden wacht om de andere naar onder te sturen.
Is dit een gekende bug?

Kon er niet direct iets over terug vinden.
Bedankt!

Ik zou je willen adviseren te groeperen (bijvoorbeeld met de “group” app).

Bedankt voor de tip, maar helaas blijft toch die 1e rolluik omlaag.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

Bekend probleem. Zoek op het forum even op RTS problemen. Bijvoorbeeld hier: Somfy RTS: soms reageren 1 of meer schermen niet

Hier thuis ook hetzelfde ‘probleem’. Heb in de flow los van 1 sec. verschil ook na 10 seconden nogmaals een seintje dat ze dicht/open moeten.

Even een vraag, reageert het rolluik helemaal niet (ook niet als je het rolluik met de app handmatig bedient? Als het rolluik helemaal nergens op reageert kan er natuurlijk wat anders aan de hand zijn.

Reageert het rolluik wel op de handmatige bediening via de app, dan is het invoeren van een dubbele opdracht met een kort tijdsverschil mogelijk een oplossing. (Bij mij werkt dat goed)

Ik kan met de somfy afstandsbediening alle afzonderlijk, maar ook met 1 knop allemaal tegelijk bedienen. Dat signaal heb ik als 1 apparaat toegevoegd aan Homey, waardoor dus alle in 1x bediend wordt. Misschien is dat iets dat voor jou ook zou kunnen werken?

Ga ik later deze week even testen, bedankt!

Inderdaad zo los ik het nu ook op, maar is dus een gekend probleem.

Dat werkt ook niet.
Maar ik los het nu zo op:

Apart want werkt hier prima. Is ook niet logisch dat dat niet zou werken, want homey hoeft er maar 1x een signaal voor uit te sturen ipv naar allemaal apart.

Maar als het zo met die vertragingen werkt dan ook prima toch