Graag zou ik geautomatiseerd hebben dat de screens uit gaan bij warm weer. Ik weet niet zo goed waardoor de flow vastloopt.
Bij Logica heb ik de #temperatuur van onze thermostaat genomen - daar test de flow goed. Maar bij #Huidige temperatuur loopt de test vast. Hoe komt dat terwijl het nog wel boven de de 18 graden C is?
Daarnaast loopt de test vast bij licht of onbewolkt. Het is nu niet bewolkt en toch loopt die daar vast. Hoe komt dat?
Gebruik je de KNMI-app om de huidige temperatuur en mate van bewolking te bepalen? Zo ja, er is op dit moment een probleem met die app, waardoor je geen nieuwe data ontvangt. Dat kan impact hebben op jouw flow.
Zie deze post met een link naar het probleem en een tijdelijke oplossing:
@Sander_Pauptit Deze kaartjes zullen dan in serie moeten worden gezet, óf je vervangt het any block dat erachter staat, door een all block.
De voorwaarde wordt dan:
En..
de code is niet geel
En..
de code is niet oranje
En..
de code is niet rood
Dan mag de flow pas door
Klopt, maar je kunt alles meteen checken door er (tijdelijk) een notificatie kaartje achter te zetten. Bijv. tijdlijn, push of Simple Log (= een app) kaartjes.
Rechtsklik op de trigger kaart en kies dan “Test”. Fan zou je moeten kunnen zien waar de flow wordt gestopt.
Of hang notificatie kaartjes achter beide outputs van de “Inverter status is Producing” (zoals eerder voorgesteld).
Ik zou dit achter alle conditionele kaarten hangen, om te zien welke nu “waar” en “niet waar” teruggeven. Want er kunnen nu zoveel punten zijn waarop de flow niet verder loopt.
Voorbeeldje:
De flow loopt helemaal door en zelfs gaan de screens naar beneden. Alleen het zou mooi zijn als dat ook gewoon op de dag gebeurt en niet alleen tijd het testen van de flow. Dus blijkbaar zit er iets dat de flow niet werkt.
De KNMI-app geeft altijd een codekleur mee. Standaard is dat ‘Code groen’. Alleen als er waarschuwingen zijn, wijzigt dat in Code geel, oranje of rood .
Yep inderdaad. Of tijdlijn notificatie kaartjes, of push notificatie kaartjes, gewoon iets waar je tekst naartoe kunt sturen.
Ik was eerder wat te beknopt lijkt het:
Ik gebruik zelf tijdlijn- en push notificaties minimaal, omdat ze ‘zomaar’ een rate-limit kunnen krijgen (te veel verstuurde notificaties binnen x minuten of iets).
Dan werkt het gewoon 24 uur niet meer, zónder enige waarschuwing.