Vreemd, ik heb dit in een flow staan :
en dan krijg ik deze notificatie ?
Hoe dan ?
Heb je eerder misschien in een andere flow iets met een melding met groen gedaan?
Waardoor dan dus de andere flow afgaat i.p.v. deze?
Nee, dit is een test flow om te kijken âwat er uit komtâ voor ik op basis daarvan mijn zonnescherm ga bedienenâŠ
En dit is ook de eerste notificatie in de tijdlijnâŠ
Maar is het ook de enige flow?
En als je er nu een âwachtâ kaartje bij tussen knoopt?
Tussen Het weeralarm is ⊠(wacht, 5 seconden) en Maak een notificatie met âhuidig weeralarmâ
De enige die iets met de KNMI app doetâŠ
Oh, in dezelfde flow iets soortgelijks met windsnelheidâŠ
Kan ik nu alleen ff niet bij (advanced flow versus telefoon dus homey app)⊠Iig niets wat aan weeralarm gerelateerd is .
Geen idee, gaat nu ook niks doen denk ik. Er is nu geen alarmâŠ
Als ik nu de flow test komt er ook niks uit, ook geen groenâŠ
Ik zie dat er 3 KNMI apps zijn en alle drie hebben ze een eigen topic. Misschien dat je het in het topic kan vragen.
Ik weet alleen niet of dit aan de KNMI app ligt of aan een misinterpretatie van Homey.
Maar het is de moeite waard het te proberenâŠ
Ik heb het getest, en dan vul ik Code groen in. Dan zeggen die drie kaartjes âNeeâ.
Er zit bij mij wel een andere local tag bij de trigger: [Weer alert bericht]. Jij gebruikt [Huidig weeralarm]
De âDanâ melding wordt niet gestuurd.
Bij mij is het huidige weeralarm â1â.
Dus zijn de mogelijke weeralarmen 1, 2, 3 en 4. En dan is 1 groen.
Wellicht zijn er eigen variabelen gedefinieerd?
In ieder geval kloppen de testen op rood, geel en oranje niet.
@JohanP zou voor het bericht nog een bericht kunnen genereren welke test de flow door laat lopen.
Dan is het wel handig als @JohanP vermeld welke gebruikt wordt.
En er is waarschijnlijk ook nog een flow die de nieuwe weervoorspelling ophaalt. Wat gebeurd daar in? Wordt daar geen melding groen gegenereerd?
Vaak kun je het aan het kleurtje / logo afleiden, mij leek de bovenste hetzelfde
Denk niet dat JohanP wist dat er meerdere KNMI apps zijn.
âWanneer weeralarm is gewijzigdâ zit alleen in de onderste app.
Kaartje âWeeralarm is verandeerdâ zit ook in de eerste app.
Het is de bovenste volgens mij:
Als die niet fris is kan ik een andere installeren. Ik ben nog aan het testen welke ik wil gebruiken.
De rest moet ff wachten tot ik achter mân laptop zit
Ok, bij deze even de hele flow mbt het weer, dit is de enige flow die iets met de KNMI App doet, en was puur om te testen en te kijken waar de app mee terugkomt alvorens ik een flow ga maken die daadwerkelijk het zonnescherm gaat bedienen.
Meteen ook getest en nu komt er keurig code geel (het is hier mistig) uitâŠ
@Peter_Kawa : hoe voer je die tag âCode Groenâ in ? ik krijg die optie nietâŠ
Ik zit in Delft, en weeralarmen zijn plaatsafhankelijk, maar dit terzijde.
Ik gebruik nu ook KNMI (Official) versie 4.0.2
- je moet eerst een apparaat KNMI aanmaken, voordat je de WHEN kaart âWeather alart changedâ van het apparaat KNMI kan toevoegen
2 ) âhuidig weer alarm is niet als locale tag beschikbaar, maar wel als globale tag, zie foto 1- moet je niet zelf regelmatig de nieuwe weersvoorspelling ophalen met âFetch new dataâ voordat WHEN Weather alart changed de flow start?
- als je in je app overzicht âMy Appsâ op de app KNMI klikt, zie je welke flows er zijn voor deze app
- zou het kunnen dat bij het experimenteren er in de tijdslijn een vermelding âCode groenâ terecht is gekomen, die je pas zag toen je jouw flow startte?
1:
Hebben we het wel over dezelfde App ? Hoe dan ook:
2: Geen idee, lijkt me van niet. Dan moet ik dus iedere 5 min een flow starten die data ophaalt om op tijd mijn zonnescherm te sluiten om te voorkomen dat deze van mân serre afwaait ?
3 : Alleen de Flow âtest weerâ, die hierboven dus
4: melding is van veel later als het aanmaken van de flowâŠ
5:
Punt 5 zou wel eens het issue kunnen zijn. Weeralarm" waar op op test (ALS) is dus niet perse âHuidige weeralarmâ maar kan ook âWeeralarmâ zijnâŠ
Daâs best verwarrend.
Maar goed, Weeralarm Geel kan dus ook mist zijn, niet persé een situatie die vereist dat ik het zonnescherm intrek. Dus ik zit dat sowieso eigenlijk verkeerd met de voorwaarden voor mijn flow.