Volvo on call met connected volvo installeren

Wie kan er meer duidelijkheid geven in het installeren van volvo on call met de connected versie.
Je moet hiervoor een VCC_API van 32 karakters invullen die je ergens moiet halen op de Volvo develop site!!! Dan begint het zoeken WAAR ergens kun je een try out doewn maar werkt niet in Homey ergens kun je je volvo gegevens invullen en komt er een heeeeel lang API code.
maw ik snap het niet meer terwijl de oude volvo zo te installeren was. Wie heeft een oplossing?

https://developer.volvocars.com/apis/docs/getting-started/

Op de Volvo Developers site moet je een API key registreren voor jouw HOMEY. Daarmee koppel je de Volvo OnCall connected versie Homey-App aan jouw auto.

Ik heb als gekoppelde app de naam Homey gebruikt. Het is maar een referentie voor jouw herkenning.

Vervolgens in de Volvo Connect App in de Homey jouw username en password gebruiken voor de toegang tot jouw auto. Daarbij gebruik je ook de API-Key die je geregistreerd hebt.
Ik weet niet waarom, maar ik moest de Secondary API key gebruiken

Als je alles goed ingevoerd krijg zal Volvo je nog een 6-cijferige code sturen die je in de app toe moet voegen.
Daarna is de App gekoppeld.

Bedankt voor deze link maar… Ik ben niet een wizhkid(opa) en wil alleen een code van 16 cijfers om in homey een paar eenvoudige flows maken voor mijn Volvo. Dus als je het weet graag wat meer info HOE ik die code kan maken/krijgen

Beste Anthon,

Die stappen staan hierboven toch beschreven?

• Ga naar de URL
  • Rechtsboven zie je Log in >
  • Login in met je Volvo ID . Gebruik dus je gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je ook de auto geregistreerd hebt.
  • Dan krijg je een scherm waar de stappen nog een keer beschreven zijn:

Stap 1 heb je al gedaan. Je bent inmiddels ingelogd met je Volvo ID
Stap 2 moet je nu doen. Create application >

Vul hier de naam van jouw applicatie in. Ik heb hier HOMEY ingevoerd, maar je mag hier ook iets anders invullen wat je later kunt herkennen, bijvoorbeeld Test
Daarna klik je op Create
Die verschijnt dan in het tabelletje boven je

Klik op het V-symbool rechts en klap de API keys tevoorschijn.

Kopieer nu de gegeneerde API key naar jouw computer en voer deze in de Volvo Connect Applicatie op de Homey , samen met jouw Volvo ID en wachtwoord.

Ik hoop dat deze stappen duidelijk zijn.

Perfect. Bedankt. Werkt. Wanneer dit bij de app zou staan kunnen meer mensen dit doen en de app gebruiken.

Verzonden vanaf Outlook voor Android

Ik ben nu bezig om de API te krijgen, maar ik moet nu verplicht een “redirect url” aanmaken. Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb geen idee wat dat moet zijn.
Iemand een idee?

Al gevonden… Die gegevens werden alleen gevraagd als je een app wil publiceren, maar dat hoeft helemaal niet.
Het werkt nu gewoon…