Vollopen geheugen

Ik draai nu 12 dagen zonder reboot, total geheugen is nog hoger geworden dan de 511,9 die er in zitten, hebben we een verstopt geheugen in de homey zitten haha.

Wat ik wel merk is dat somige dingen trager reageren een lamp aan op een sensor, dan is het ff wachten en dan floep toch de lamp aan.
Bij aanbellen licht in de gang aan en mp3 op homey, normal gaat de bel meteen en licht gaat langzaam aan, gisteren licht in de gang al aan en even later de bal pas, en zo nog wel veel meer dingen die trager zijn.

Ik wil geen reboot doen en kijken wanneer homey of een rode ring hab ik ok al gehad of dat homey zelf geheugen vrijmaakt, maar dit heb ik nog nooit gezien dat homey dat doet.

Hierbij nog even de opgenomen waardes, wat is nu waar of deze gegevens kloppen niet of, ik weet het niet meer maar alles word trager. ik wacht af wat er gaat gebeuren met homey.

Interessant @Fred. Bij mij loopt het geheugen zover vol, dat Homey niet meer reageert of heel erg traag. Ik heb een Pro en daar loopt niet het hele geheugen vol, maar als het systeem geheugen ongeveer boven de 350mb komt, beginnen de problemen.

1 Like

Wel eens hier naar gekeken?
https://insights.homey.app/

Je kan dan van dag tot dag of zelfs van uur tot uur je geheugen gebruik terug kijken, zowel van het systeem als de individuele apps.
Die excel sheet is leuk maar dat zijn maar moment opnames

Dit is een snapshot van het systeem geheugen van mijn homey.
Op 25 april is deze gereboot na een update naar V2.1.2-RC3 en op 3 mei naar V2.1.2-RC7

Ja daar heb ik ook naar gekeken maar ik zie alleen een rechte lijn, waarom dat zo is weet ik niet.

Dit zie ik dus.

Je bent wel (correct) ingelogd op die pagina? Of heb je meer dan 1 Homey in je account?

Ja ik ben correct ingelogd en ik heb maar een homey de rest van alle insights kan ik wel zien van al mijn devices die ik heb net alleen die van homey zelf die geeft een rechte lijn.

Zie nu dat de mijne ook een flat line heeft vanaf ingebruikname (begin maart) tot 2 weken geleden. Heel vreemd… Zal straks eens kijken op m’n test device.

1 Like

Dat biedt ook geen extra info. Die staat natuurlijk meer uit dan aan en als ie aanstaat blijkbaar te kort om iets te loggen. Helaas.

In mijn situatie lijkt het er wel heel sterk op dat de (Athom) Hue app de probleem veroorzaker is.

Dit is op mijn Dev Homey, ik heb alleen de app geïnstalleerd en de lampen toegevoegd, ik gebruik ze in geen enkele flow. Ik heb de app net verwijderd, ik zal over een aantal dagen eens kijken hoe de System - Memory Usage er dan uit ziet.

(Als ik het goed zie zijn de dipjes op de 26e, 3e en 7e de installatie van 2.1.2 Rc3, Rc7 en final)

Opvallend is dat de CPU grafiek eenzelfde wijziging laat zien vanaf het moment dat ik de Hue app geïnstalleerd heb.

mooi
Ter vergelijking voor jullie. Als jullie misschien denken dat zo’n strakke lijn ook een perfecte homey is, dan moet ik jullie helaas teleur stellen.

Dat dacht ik ook niet, alleen sommige hier laten toch een mooie grafiek zien.

De grafiek is vergelijkbaar met die van Fred. Alleen jouw waarden zijn iets anders en beter op de assen ingedeeld…

47

Mijn systeemgeheugen loopt vol. Ik heb geen Hue app. De belasting loopt ook op al zie je dat niet zo in de gemiddelde waarden. Zojuist herstart want Homey was offline.

8 dagen later lijkt het er wat beter uit te zien zonder de Hue app

Ik heb nu ook geen rechte lijn meer, ik heb power user aangezet, nu kan ik het ook goed monitoren wat het geheugen en de belasting van homey doet.

Deze is van de afgelopen 7 dagen. Ziet er niet best uit helaas. Heu app heb ik nooit gehad

Ziet er in mijn ogen normaal uit hoor? Wat is er mis mee?

Nou, dat hij alleen maar op loopt. Langzaam vol loopt dus.
Tot 14 mei ging het goed. Daarna gaat het weer mis