Flows werken niet meer, status niet op to date

Sinds een paar dagen werken bepaalde flows niet meer. Ik ben al een tijdje aan het puzzelen maar ik ben er inmiddels achter dat de info in homey niet up to date is: m.a.w de lamp staat bijvoorbeeld aan, maar volgens homey is deze uit. Ook na het opnieuw instellen van deze lamp in homey blijft het probleem.

Ter info: mijn homey krijgt elke nacht een restart, bepaalde lampen heb ik een vast IP adres gegeven, en misschien wel het belangrijkste: het geheugen zit zowat helemaal vol. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Ik hoop dat er naast het kopen van een nieuwe homey nog een andere oplossing is :grin:

Als je een Homey Pro 2019 hebt en het geheugen zit bijna vol kan het ook nog gebeuren dat je geen Backup meer kan maken.

Waarom herstart je hem iedere nacht? Dat hoeft normaal gesproken helemaal niet, en je zigbee / zwave mesh wordt er ook tureluurs van.

Voor Homey Pro 201x:
Volgens mij niet. Heb daar flink mee getest ‘vroegâh’.
Als het geheugen bijna vol is, zou je (tijdelijk) een app kunnen verwijderen.
Je kunt als alternatief ook bepaalde apps uitschakelen, en dan enkel inschakelen via flows, als ze nodig zijn. Bijv. mijn plantsensor app draait 's nachts een uurtje om de sensors hun melding te laten doen. Dit hoeft echt niet 24/7.

Het geheugen kan trouwens voller dan vol zijn, maar dan wordt de swapfile continu gebruikt. Dit maakt Homey trager, en je ‘disk’ gaat sneller “op”:

.

Hmm, zou kunnen, maarvheb ik met mijn overvolle Homey nog geen last van gehad.
Wat wel invloed heeft is: meer dan 1 stem gedownload hebben. Dan is de partitie waarop de tijdelijke backup bestanden geplaatst moeten worden daar blijkbaar te klein voor.

Het kan. Ik kan op dit moment geen Backup maken omdat mijn geheugen vol zit.
Ik zou tijdelijk wat app’s moeten verwijderen en na de backup weer terugzetten.
Geheugen, 1,0 GB gebruikt van 1,0 GB.
Opslag 1,1 GB gebruikt van 1,6 GB.
55 app’s geïnstalleerd. Je probeert wel eens wat en je laat het staan want je hebt een leuke flow gemaakt.
Ik moet er dus nog even mee aan de gang.