Ik ben op zoek naar een vvw sensor, die de temperatuur van de vloer meet. We hebben een houtkachel als hoofdverwarming, maar dan blijft de vloer dus (te) koud. Ik zou graag de ketel via tado aansturen op basis van de vloertemperatuur, en dus via Homey.
Wie weet er een geschikt product welke te koppelen is met Homey?
Shelly met externe DS18B20 sensor bijvoorbeeld.
Ik neem aan dat je een gat wil boren om zo de sensor in de vloer te kunnen plaatsen. Mik wel náást de leidingen 
Te gebruiken met bijv.
Haha, @Peter_Kawa, nee boren, daar ga ik niet aan beginnen. Dat is zo op de gok. Ik zat meer aan een plaksensor oid te denken. Maar misschien kan ik hier inderdaad wel wat mee. Gewoon op de vloer plakken met wellicht wat isolatie er op, en met de temperatuur spelen. Als ie 17 aangeeft, en het is omdat ie min of meer op de vloer lig die dan 18 is, en dat is voldoende, is het ook goed.
Het is ook een beetje een experiment, als de kosten van het gas om de vloer enigszins op temperatuur te houden me te hoog zijn stop ik er direct mee 
Nu kom ik wel in het zelfknutsel gedeelte van een smarthome terecht. Want geen idee hoe ik dit aan elkaar zou moeten verbinden…
Ah okee. Als je een sensor óp de vloer legt, zou je ook een kant en klare temperatuur sensor neer kunnen leggen, en deze een beetje inpakken (niet met alu folie i.v.m. signaal
) Dan hoef je ook geen draden met elkaar te verbinden.
Bijv. een Frient sensor, ze beweren een batterij levensduur van 5 jaar:
https://homey.app/en-nl/best-buy-guide/temperature-and-humidity-sensors/
Daarma is het een kwestie van tunen denk ik, ik neem aan dat de afwijking temperatuur < > gemeten temperatuur meestal redelijk hetzelfde is.
Ja, als ik er nu verder over nadenk is een gewone sensor een beetje rondom, maar niet op de vloer, geisoleerd met piepschuim oid wellicht voldoende.
Ik heb zat switchbot thermometertjes, ik zal eens gaan knutselen met piepschuim.
1 Like