Temperatuursensor gezocht

Ik ben op zoek naar een temperatuursensor voor Homey. Het gaat hier niet om het meten van een temperatuur in een ruimte maar echt om het meten van de temperatuur op een specifieke plek in een installatie.
Iemand tips?

Wellicht een Fibaro Smart implant in combinatie met een temperatuursensor? Maar hangt natuurlijk af van de te meten installatie.

1 Like

of Shelly (is wat goedkoper als dat meetelt) Heb het zelf niet overigens.

Qubino en fibaro heeft dit ook maar je kunt ook gewoon een aqara sensor plaatsen als er genoeg ruimte is?

Anders een esp32 als je handig bent.

Bedankt voor de tips allemaal. Was op zoek naar een “snelle” standaardoplossing maar het ziet er naar uit dat ik moet kijken of mijn elektronika kennis van een tiental jaren geleden nog aanwezig is om iets in elkaar te knutselen.

1 Like

De shelly is een standaardoplossing:
Shelly 1pm
Met sensor extensie
En een sensor

Extensie op de shelly klikken
Sensor in de kroonsteen schroeven (tot max 3 temp sesoren)
Spanning op de sensor
Wifi koppelen
Aanmelde. In homey
Klaar


Logging in homey van 3 sensors verbonden met 1shelly

1 Like

Hoi Fkey,

Ik ben zelf niet zo onderlegd mbt elektronica maar jouw bericht stemde mij optimistisch :slight_smile:
Ik zoek een oplossing om de temperatuur van de aanvoer- en van de afvoerleidingen te kunnen meten. Ik wil dan graag daardoor met de Homey Pro 2023 de pomp laten inschakelen wanneer het CV-water een bepaalde minimum temperatuur heeft, en de pomp ook kunnen uitschakelen als het water te heet wordt (waardoor de vloer te heet zou kunnen worden).
Jou spullen in het schema lijken dat goed te kunnen doen maar dat is niet meer beschikbaar bij Shelly-shop en vervangen door anderen.
Kun je mij misschien aangeven wat ik nu zou moeten bestellen en hoe ik die sensoren moet aansluiten?
Alvast bedankt voor je wijze woorden :slight_smile:
Vriendelijke groet
Ger

Dit heb je nodig
De shelly
https://www.shelly.com/en-nl/products/product-overview/shelly-plus-1-pm
De shelly addon met temp sensoren (setje van 1,2 of 3 sensoren
https://www.shelly.com/en-nl/products/product-overview/shelly-plus-add-on/shelly-plus-add-on-3x-ds18b20

Hier een filmpje hoe je het allemaal in elkaar zet.
Stel niet veel voor: klik, de addon op de shelly en verder alle draden in de juiste schroefgaatjes

Je kunt tot 5 sensoren aansluiten

Succes

1 Like

Top!
Enorm bedankt voor je hulp, moet zo zeker lukken :slight_smile:

Inmiddels alles werkend met een Shelly Plus 1PM met addon en drie temp-sensors.
Wat me wel opvalt is dat de apparaat temperatuur van de PM zelf oploopt tot wel 62 graden C.(er schakelt slechts één pomp van 65Watt.
Is dat wel te vertrouwen?

Edit: Contact met Shelly gaf aan dat dit device (en vele andere Shelly devices ook) standaard in werking al 65 graden C zal worden. Bij schakelen van volle belasting kan dat zelf richting 80 graden C gaan. De unit schakelt zichzelf uit bij 95 graden. De gebruikte componenten zijn getest op werking tot zelfs 125 graden.

1 Like