Velux Integra (NL)

Ik heb al tijden niet meer gekeken of er iets nieuws/ beters op de markt gekomen is. Ik heb een Connexoon en zolang die doet wat 'ie moet doen vervang ik hem niet. :blush:
Dus misschien is mijn kennis op dat vlak inmiddels verouderd, maar de TaHoma was altijd een Connexoon met de mogelijkheid om zelf iets van flows te maken. Een functionaliteit die in principe niets toevoegt wanneer je daar al een Homey voor hebt. Beiden zijn ze (uiteraard) in staat om signalen naar de Somfy motoren te sturen.

Oke duidelijk. Ik denk dat ik dan voor de nieuwste tahoma switch ga. Ik last dat die i.o. heeft, rst en zigbee. Altijd handig voor de toekomst, je weet nooit wat je nog aan gaat schaffen.
En dingen via homey regelen, tja. Ik zeg niet dat homey slecht is, maar ik blijf het als een hobby zien. Heb de hue lampen ook allemaal via de hue bridge lopen en geregeld. Laatst had ik geen internet, maar het bleef wel allemaal werken :hugs:

Hier zelfde insteek. Homey Pro is retour Athom vanwege een defect. Gelukkig werken andere hubs (Philips, Harmony, Plugwise en Connexoon) gewoon door. Moet alleen nu zelf verlichting en gordijnen bedienen.

Homey is goed voor complexe flows. Of voor dingen die geen eigen hub en flows heeft. Maar toen me internet er uit lag, deden me buitenlamp en het niet, geregeld door homey. En in hue kan je ook instellen dat de buitenlamp en aan moeten bij zonsondergang, en uit bij zonsopkomst. En dat blijft werken, ook zonder internet. En sommige apps werken niet( Roomba) of stoppen steeds ( Siemens) dus ja, leuk als hobby.

Weet je ook of het mogelijk is om aan Google te vragen of hij het raam voor b.v. 30% open te doen? Nu gaat het raam of helemaal open of helemaal dicht. Ik heb trouwens de tahoma hub gekocht. Klein dingetje, werkt op wifi. En het toevoegen van de ramen ging zeer makkelijk.

Grappig, dat heb ik me in al die tijd nooit afgevraagd. Maar het commando β€œsluit (naam rolgordijn) 25%” zorgde er zojuist voor dat mijn rolgordijn voor 25% gesloten werd.

De andere kant op werkte niet. Ik had het rolgordijn helemaal gesloten en vroeg Google hem voor 25% te openen, omdat ik nieuwsgierig was of hij dan letterlijk 25% open zou gaan en dus voor drie kwart gesloten zou blijven, of dat hij naar 25% vanaf de open stand zou gaan. Maar hij ging gewoon helemaal open.