Ik heb een Tado thermostaat en daar ben ik een schema voor aan het maken in Homey. Werkdagen ochtend naar 20 gr, avond uit en naar 15 graden om bepaalde tijd enz enz enz.
Nu wilde ik die 20 graden met een variabele aanmaken als #comfort temp en 15 graden #sleep temp noemen.
Ik had dus als voorbeeld
als het is weekend en 8:30 dan thermostaat naar “comfort temp” enz enz
Echter werkte dit natuurlijk niet want ik heb nog geen flow gemaakt. Die flow maken om de kaart te laten werken is juist het probleem voor mij. Ik dacht dat ik een flow kon maken met:
Als thermostaat is ingesteld op 20 DAN variabele is comfort temp . Ik kan alleen niet bij ALS de kaart “thermostaat is ingesteld op” vinden, andersom lukt ook niet…
Hoe krijg ik die zelfgemaakte variabelen werkbaar?
De eerste kaart van de flow is géén voorwaarde, maar een gebeurtenis: de flow start als er iets gebeurd. Een voorwaarde, de comforttemperatuur = 20 is langere tijd waar en kan dus géén startmoment voor de flow zijn.
Je gaat naar ‘My Flows’ en klikt bovenin op ‘Variabelen’, dan ‘Nieuwe variabele’ en selecteert ‘# Nummer’ . Geef de variabele de naam ‘ComfortTemp’ en geeft deze waarde 20, vervolgens opslaan