Opkomvertraging voor een variabel

Hallo allen,

Ik loop een beetje vast met een flow voor de beluchting van mijn vijver.
Deze wil ik in de nacht inschakelen als het de watertemperatuur overdag een X-tijd boven de 24 graden is.
Nu heb ik een flow en variabel aangemaakt die de variabel op JA zet zodra de watertemperatuur boven de 24 graden komt.
Maar nu wil ik bijv. tussen 8:00 en 20:00 de variabel eerst 2 uur op ja hebben voordat in de nacht de luchtpompen aan gaan. Ofwel kan je een opkomvertraging maken op de variabel? en hoe?.
Of moet ik het geheel anders aanvliegen?
(maak gebruik van homey bridge)

Zie graag jullie ideeën hierover tegemoet.
Groet,
Robert

Wat je probeert te bereiken is niet (gemakkelijk) mogelijk met Homey (Cloud).
Wat je nodig hebt zijn timers (timer apps), en die zijn niet beschikbaar voor Homey (Cloud), alleen voor de Homey Pro.

Wellicht een idee:
Een numerieke variabele die je op 0 zet nadat je de controle hebt gedaan of de beluchting pomp moet draaien (zie 2e flow)
Een flow die elke x-minuten triggert, en tijd is tussen 8 en 20 en temperatuur boven 24 graden, dan tel x-minuten op bij variabele
Een 2e flow die ‘s nachts controleert of variabele groter is dan 120 (=2 uur in minuten), zo ja beluchting pomp aanzetten en variabele op 0, zo nee dan variabele op 0.
Ik hoop dat dit standaard flowcards zijn die je op de bridge kunt gebruiken.

Zal er is mee aan de gang gaan. Volgens mij kan ik hier een heel eind mee komen.

Bedankt zover!

Homey (Subscription) kent geen Trigger zoals:

  • Every … [Hours/Minutes/.Seconds]

Dus ook dat behoeft een workaround…