Vanhan ja uuden Homey Pron käyttö rinnakkain

Olen huomannut oman hubini hidastumista (Pro 2019) viime aikoina… Taitaa olla aika mennä hubi-kaupoilla.

Onko kukaan ajanut samaan aikaan vanhaa ja uutta (Pro 2923) hubia?

Siirtymäajan on mulla ollut rinnakkain sekä HP2019 että HP2023. Tein migraation siis käsin. Eli rakensin kaikki uudestaan HP23:lle. Tulipahan optimoitua ja siivottua.

Näitä kahta en ole laittanut juttelemaan keskenään. Siihenkin olisi sovellukset:

Controllerista tulee masteri ja satellitestä haetaan laitteet joita halutaan masterilla ohjata. Pitäisi vielä vähän tukia tätä, sillä Secuyou Smart Lock App for Homey | Homey lukot ei toimi HP2023:n bluetoothilla oikestaan ollenkaan.

Täytyypä tutustua noihin homesh appseihin. Olisi jotenkin sääli luopua kokonaan vanhasta pallosta. Olisi hyvä jakaa kuormaa vanhan ja uuden hubin välillä.

Tuo migraatiosiivous on houkuttelevaa, mutta en tiedä vielä mitä tekisin. Ei ole edes uutta hubia vielä hankittuna.

Teitkö muuten advanced flow vai perinteiset migraatiossa!

Oon adv floweihin siirtynyt jo pallon aikaan.

Advances flowta käytän minäkin. Huonona puolena niissä on ettei pääse muokkaamaan puhelimella. Muutaman basic jutun olen tehnyt tarkoituksella, jotta pääsee pikaisesti muokkaamaan tarvittaessa puhelimella

Käytän usein muuttujia adv floweissa, jolloin niiden arvoja voi muuttaa puhelimellakin. Vaikka tavoitelämpötila muuttujaa ja flow seuraa jos se on muuttunut, tehdään omat magiat flowissa.