Van Domoticz naar Homey

Beste allemaal,
Ik ga van Domoticz naar Homey pro, en ben benieuwd of het mogelijk is om het netwerk over te dragen naar Homey.
Dit zal veel werk schelen.
Hoop dat hier veel ervaring mee is,
Gr Rob

Welkom,
Ik neem aan dat je bijvoorbeeld z-wave of zigbee bedoeld,
En helaas, nee dat is niet mogelijk.

Bij Homey moet je de apps installeren en dan één voor één alle apparaten koppelen.
Je kan waarschijnlijk wel de domoticz app installeren en rustig testen en device’s overzetten wat spreiden

Beste Geurt,

Bedankt voor de snelle terugkoppeling.

Ik ga de app installeren en device voor device omzetten naar Homey Pro.

Morgen komt deze binnen en kan ik mij erin verdiepen.

Ben erg benieuwd of alles goed gaat werken.

Domoticz is erg leuk maar is niet altijd betrouwbaar.

Gr Rob

Welkom! Ik ben een paar weken geleden ook overgestapt van Domoticz naar Homey. Mijn advies is om alle z-waves nodes software matig te verwijderen uit Domoticz, om ze vervolgens te koppelen in Homey.
Mijn transitie ging redelijk vlekkeloos, en de flows zijn een verademing.

1 Like

Beste Andres,
Goed om te horen dat ik de juiste overweging heb genomen om van domoticz naar Homey over te stappen.
Met domoticz wel veel plezier gehad, maar helaas niet altijd stabiel gebleken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Uitdaging is om de slimme meter uit te lezen.
Misschien met de oude raspberry 3 en software hiervoor de meter uit te lezen, en deze met de Homey koppelen.
Gr Rob

Slimme meter uitlezen gaat beter met homewizard WiFi P1 meter met bijbehorende app

Ik heb gekozen voor ZTATZ. Deze draait op een Pi en kan ook je watermeter uitlezen. Homey heeft hier een app voor om hem moeiteloos te koppelen.

Ik gebruik mijn oude domoticz installatie nog steeds voor P1 en een paar dingetjes die niet ondersteund worden door homey (TV, squeezebox, …). Vooral de historie van de energiemeters wil ik niet opeens kwijt zijn of ingewikkeld moeten migreren.

Beste Joost,
Je kan de energiegegevens van domoticz wel naar een Excel bestand opslaan.
Ga zelf rustig device voor device omzetten in Homey.
Allemaal bedankt voor de informatie.

Beste Homey fans,
Druk bezig geweest om alle zwave producten om te zetten van Domoticz naar Homey.
Flowkaartjes etc aangemaakt welke tot zover allemaal goed ging.
Probleem waar ik nu tegen aan loop, is dat ik gebruik maak van Tado thermostaatknoppen en een Heather met ventilator ( schuur ).
Met een fibaro stekker wordt de ventilator aangestuurd als de Heather wordt ingeschakeld.
Tado geeft “verwarming aan” wat met Domoticz bij gebeurtenissen erg makkelijk kon worden ingesteld.
Domoticz blijft nu even draaien om dit in gang te houden.
Heeft iemand daar ervaring mee.
Virtuele knoppen werken trouwens goed. Was ook in Domoticz te gebruiken.
Inleren zwaveproducten moest bij de Homey worden geplaatst om te koppelen.
Tot zover positief over de Homey na 1 dag :slight_smile:

1 Like

Is opgelost door te experimenteren met variabelen en Flow.
Gr Rob

1 Like

Ik weet niet of je dit nog zo draait.
Maar ik gebruik al jaren domoticz en sinds Homey alleen voor de P1 meter.
Helaas vandaag domoticz ge-update en vanwege energie meting van devices moest ik van support alles herstarten, nu werkt de domoticz app niet meer en die staat ook niet meer in de store.

tijd om over te stappen?

Heb op de energie meeting veel gekoppeld dus als die niet werkt. . . . .