Upgrade naar versie 5 en Innr en Aqara devices doen het niet meer

Erg vervelend. Ik heb de apps voor Aqara en Innr al op hun test versie ge-update, verschillende malen herstart, maar ze blijven dood. Had ik maar niet geüpgraded naar 5, onder 4.2 ging het prima.
Weet iemand wat ik nog kan proberen? Ik heb alle verlichting en ook mijn IR verwarming op deze devices, dus dit is niet leuk

Heb je Homey al een minuut of 10 van de stroom afgehaald? En heb je al eens geprobeerd met een andere power supply (5V, minimaal 2A)?

De apps voor Innr en Aqara zijn automatisch geüpdatet naar de laatste versies. Ik heb de Homey uit gezet en opnieuw laten starten, maar zonder verandering. Alle zigbees van Innr en Aqara zijn niet te benaderen en geven aan dat ze het laatst een melding hadden die overeenkomt met de tijd dat de Homey is geüpdatet naar 5.
Schiet niet op

Aqara heb ik niet, maar Innr werkt bij mij prima op v5 (ik heb een flink aantal SP120 en SP220 power plugs). Hebben de Innr’s normaal direct contact met Homey of loopt de route altijd eerst via Aqara?

Hoi, ik had hetzelfde probleem… heeft tijd nodig. Over aantal uur zie je alles weer online komen…

De Innrs zitten direct op de Homey. Ook de Aqara devices zitten op de Homey. Ik heb wel een Aqara hub om wat mee te proberen, maar daar zitten geen van de devices aan.

OK, ik hoop het. Het is nu al 3 uur geleden. Normaal bij een boot duurt het nooit zo lang, dus ik vind het wat vreemd.

Ik zie alle devices taan op de developer pages. Alleen bij de Zigbee Devices dat niets werkt. De z-wave is prima in orde. Of bedoel je een andere pagina?

We hebben het idd over Zigbee.

ALs ik op de knop Interview klik, dan krijg ik na een tijdje een rood boxje met daarop “Interview failed”. Verder is er nog niets veranderd.
Ik krijg in de app op mijn telefoon de melding “Could not initialize this Zigbee device” als ik op een Innr stopcontact klik

Apparaten verwijderen en weer toevoegen is niet echt een optie. Ik heb meer dan 10 Aqara double switches in de plafondlampen, die moeten dan echt helemaal los. Ik hoop dat dat niet hoeft.
Ik heb net even alle stroom in huis eraf gedaan, zodat alle devices weer opnieuw beginnen. Kijken of dat helpt.

En wat is het antwoord op de vragen die @robertklep al in de eerste reactie heeft gesteld?
Als je hulp verwacht en die ook meteen krijgt is het wel zo netjes om dan even antwoord te geven.

En heb je de andere topics waar mensen hetzelfde probleem melden al doorgelezen?

Ik heb meteen zijn raad opgevolgd " Ik heb de Homey uit gezet en opnieuw laten starten, maar zonder verandering.", maar je ziet met de replies niet meer waarop geantwoord is, wel jammer.

Uit en aan is geen PtP…

Ik heb hem ruim 10 minuten van de stroom gehad en ik heb hem aangesloten op de poweradapter van mijn MacBook Pro. Ook dat gaf dus geen verandering

Het opnieuw pairen via Zigbee werkt helemaal niet.

Zigbee reset en alles opnieuw toevoegen.
En ook al hier geprobeerd toe te voegen toevallig?

ZigBee reset idd beste optie. Daarna flows weer repareren. Vergeet ook niet om apparaten weer toe te voegen aan de “groups” app als je die gebruikt. Ook Heimdall (nogmaals als je deze app gebruikt) niet vergeten de sensoren weer correct toe te voegen/instellingen terug te zetten

Vandaag mijn zigbee netwerk gereset.alles weer terug kunnen zetten behalve 3 dimbare e14 zigbee lampen van innr. De 5 sp120 van innr werken wel. Ik zit op 5.0 en heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Ptp gedaan, test app van innr geinstaleerd. Ik weet het niet meer. zo’n beetje alles gedaan wat hierboven is beschreven zelfs een backup restore gedaan .

Wat ik eerst zou doen is een optie die Athom support tijdens de beta fase vaak aanraadde: Homey in recovery mode zetten door hem op z’n kop te houden tot het aftellen klaar is en de ring flitst, naar de setup gaan, en na het opnieuw instellen van de wifi de Alt toets ingedrukt houden. Dan komt er een optie om een volledige nieuwe firmware te downloaden. Dat is niet destructief, misschien helpt dat.

Ik weet niet of je een backup hebt (zo niet: beter nu dan nooit), dan kun je in ieder geval proberen of je na een zigbee reset op z’n minst één device kan pairen. Lukt dat, dan zou ik een backup terugzetten. Is het nog weer mis, dan is wederom een Zigbee reset de beste optie. Werkt het na de backup wel dan hoef je alleen het geteste device opnieuw te pairen.

Optie 3 is contact met Athom. Volgens mij wordt de firmware van de Zigbee chip ook aangepast, als daar iets mee misgegaan is dan is er mogelijk meer aan de hand. Dan komt die backup ook weer van pas. Athom support is sowieso een goed idee, als je ze een diagnostics report stuurt kunnen ze misschien wat zien in de logs.