Upgrade naar versie 5 en Innr en Aqara devices doen het niet meer

@Rocodamelshekima ja, ook daar gebeurt er niets, alsof de homey niet ziet dat er een device wil pairen.

Ik heb een backup, dus dat was fijn. Wat ik gedaan heb:

  1. Terug naar 4.2 en restore van de backup. Alles werkte weer, dus dat was fijn.

  2. Toch wil ik naar 5, dus toch maar weer de update gedaan. Weer werkte alles behalve zigbee. Ik kon ook geen nieuwe pairings doen, zigbee werkte gewoon niet, ondanks de automatische updates van Innr en Aqara apps;

  3. ZIgbee reset gedaan en ik kon weer pairen. Backup restore van 4.2 gedaan over de 5 versie en zigbee was weer dood.

  4. Zigbee reset en alle devices opnieuw gepaired, alles werkt vlekkeloos nu. Kost wat, maar in ieder geval werkt het.

Nu nog de flows weer werkend maken.

Petje af voor degene die aan de zigbee 3 versie hebben gewerkt. Ook heel fijn dat de Aqara Double Relay nu beide schakelaars apart ziet. Dat is veel beter.

Athom support reageerde ook, maar konden niet veel anders dan aanraden wat in dit forum ook al stond. Wel hebben ze de details van de Homey en doen ze nog wat analyse, wie weet heeft iemand anders er nog wat aan.

Het rare is dat het wel heel even gepaird wordt.

Als je zo hier en daar om het forum leest zijn er toch wel veel problemen met V5.0 en het koppelen van zigbee apparaten. Zelf ook heel wat problemen gehad en nog steeds niet opgelost. Al verschillende dingen gedaan 2x Zigbee gereset, backup restore , PtP, apps opnieuw geinstallerd en Athom om raad gevraagd. diagnostich rapport verstuurd.Maar het werkt nog steeds niet.

Bij mij werken mijn Zigbee Aqara devices na de 5.0 upgrade wel. Ik heb wel de Aqara 1.2.4 experimental app…

Bij mij zijn het voornamelijk de innr lampen die niet werken.

Ik heb exact hetzelfde. Eigenlijk werkt alles behalve de Innr lampen. Ook ik heb al van alles geprobeerd, PTP, reset, nieuwe software, lampen van de stroom. Maar helaas zonder succes. Ik ga nu mijn Zigbee netwerk helemaal reseten. Hopelijk werkt dat.
Overigens werkte het bij mij voor de update naar V5 wel.

Na update INNR app nog een keer geprobeerd maar werkt nog niet .Jammer.

Zeker, as we speak…

1 Like

Inmiddels kan ik melden dat het bij mij beter lijkt te gaan. Ik heb de app en alle devices van Innr verwijderd en opnieuw toegevoegd.