Uitkomst meterstanden in flow met veel cijfers na de komma

hallo iedereen,

ik laat de homey mijn terugleverstanden per dag berekenen.
helaas krijg ik regelmatig meterstanden met veel cijfers achter de komma.
Ik wil graag alleen hele getallen zien.
weet iemand hoe ik die uitkomst kan laten tonen in hele getallen?

Hi Piet,

Super goed idee, toevallig hebben wij net een app aangeboden ter review die jou hierin kan helpen.
Zie alvast voor vroege info: [APP][Pro] Flow Utilities

Ik zal op de todo lijst zetten om een kaartje toe te voegen welke een getal omzet naar een getal met instelbare decimalen.

2 Likes

nu noteert de homey elke avond om 23 uur de meterstand.
de volgende avond om 22 uur wordt de nieuwe stand vergeleken met de stand van gisteren.
het verschil krijg ik door via telegram als teruglevering volgens de energiemeter.

lekker simpel en vooral interessant als de dagen korter worden.

Tot die tijd kan je gewoon de round functie ff gebruiken denk ik?
Deze doet 2 cijfers achter de komma bijvoorbeeld:

{{round (Tag inserted here,2)}}

Kijk even bij mijn test use case: Wellicht interessant. [APP][Pro] Flow Utilities - #10 by RobbertV

De standaard setting voor vergelijkende waarde is 2 cijfers achter de comma (of punt).

Maar bij de volgende app update zal er een kaartje komen welke deze berekening uitvoert en dat je zelf kan bepalen hoeveel cijfers achter de comma komen.

De app is inmiddels live en er is ook een test versie met een kaartje voor het omzetten van de nummer waardes met ingestelde decimalen.

zit het even te bekijken en ziet er gaaf uit. Maar ik probeer het te installeren. Helaas kan ik het na de installatie niet terugvinden in de Homey. Waar moet ik kijken? (noob)

Als je op de link klikt die hierboven staat en helemaal naar boven scrolt dan staat daar een klein stukje naar beneden.

  1. Add your devices as variables in the app configuration

Je moet dus bij de apps deze app openen en daar kan je dan variabelen aanmaken die je kan gaan gebruiken in flows.
In het developer menu van Homey developer menu App settings
Misschien een beetje summier uitgelegd maar ik heb de app zelf nog niet geprobeerd.

ok, ik kom al iets verder maar nog niet tot een werkend geheel. binnenkort weer eens verder zoeken. maar mocht iemand het complete verhaal kunnen uitleggen aan een newby, dan word ik heel blij.

Zoals @Mike1233 Al goed heeft uitgelegd is het handig om via de app configuratie in de mobiele app (more → apps → flow utilities → configureer app) Voeg daar apparaat of willekeurige namen toe voor gebruik in je flows.
In deze zogenoemde variable wordt namelijk de data opgeslagen van de flow kaartjes en beschikbaar gesteld als tags of variabelen in je flows om te kunnen tonen.
Zie voorbeeld van gebruik in een flow kaartje


Mocht je willen weten wat welke tag nu is, bij elke stop kaartje of bereken kaartje staat in de :information_source: icon welke tag correspondeert met de uitkomst.
1 Like

ik zat op mijn laptop te werken maar je moet echt op een android toestel in de app werken.
ik heb nu iets gemaakt en zal de komende dagen het eens afwachten hoe de meldingen binnenkomen.

bedankt allemaal !

1 Like

Ah ja dat is het enige nadeel inderdaad met deze oplossing.
Echter kan je dit wel aanpassen als je op de laptop naar https://tools.developer.homey.app/tools/app-settings te gaan.
Daar is een soort mobile emulator en kan je app settings aanpassen.

Mocht je verdere vragen hebben wellicht handig om deze te bundelen in het topic: [APP][Pro] Flow Utilities dan kunnen andere ook problemen herkennen en de oplossingen centraliseren.