Twee woningen - Twee Homey's

Hallo allemaal,

waarschijnlijk is het een domme vraag, maar ik wou toch even zeker spelen.
Ik wil twee woningen (van dezelfde eigenaar) met een Homey uitrusten. Kan ik dan zonder problemen deze twee woningen onder 1 account onderbrengen ?
Kunnen beide woningen push-meldingen sturen naar dezelfde account, zonder dat er in de account van woning dient gewisseld te worden ? De woningen staan niet in elkaars buurt, eerder een goeie 2000 km van elkaar verwijderd :slight_smile:

Grtz

Patrick

1 Like

Ik zie geen problemen waar je tegen aan zou lopen,
kijk ook even hier [Info] Homey - Homey Bridge - Homey Pro Maximums / Limitations

alleen de Homey Selector is verandert, naar rest blijft het zelfde, (Edit: tenminste als het om Homey Pro’s gaat)

om heel correct te zijn:

Edit2: je kunt met een Homey Cloud Backup max 3 Homey’s backupen, echter ook daar loop je niet tegen aan.

1 Like

@Dijker

Beste Dijker

Wegens de enorme zwave issues zou ik op 1 account mijn 2019 pro en 2023 pro op 1 account … in 1 huis.

Kan ik dan backups delen met flows ?

De bedoeling is 2019 uitrusten met 2023 backup ( zal wel adv flow abbo moeten afsluiten )

Dan stekker uit 2023 tot er een firmware update is om een paar dagen te testen ( dan de stekker uit 2019 )

Dat riedeltje tot mijn 2023 eindelijk werkt en de stekker permanent uit de 2019 kan

Zou dat mogelijk zijn ?

Is niet echt het onderwerp van de topic starter

Beste

Ik weet niet of uw antwoord helemaal begrijp

Ik heb 1 homey Pro 2016 early bird en wil een 2e homey aanschaffen , ik wil daarmee
twee verschillende woningen met een Homey uitrusten. Kan ik dan zonder problemen deze twee woningen onder 1 account onderbrengen ?
Kunnen beide woningen push-meldingen sturen naar dezelfde account, zonder dat er in de account van woning dient gewisseld te worden ?
Kan ik 1 flow maken waarbij er input van een andere homey gebruikt wordt

Ja, (Edit: tenminste als het om Homey Pro’s gaat)

Ja

Nee

Dat kan met de app set Homesh

En/of met de app set MQTT Hub en -Broker en -Client

En/of d.m.v. webhooks

2 Likes

Beste mensen,

Ik heb 1 stuks homey pro 2016 early en ik wil er nog een 2e handse bijkopen
Werken de functies zoals hierboven beschreven hier allemaal mee ?

Gr. Wiljan

Ja, alle witte bolletjes zijn hetzelfde wat deze functies betreft.

Details

Ikheb ook 2 hoemey pro s. Eerst op 2 locaties (2 routers) to3n werkte ik met webhooks. Werkte prima. Nu staan ze allebei op 1 locatie. En werk ik met homesh. Werkt super.