Tuya Smart Switch (Wi-Fi)

Hallo,

ik heb een Smart Switch (Wi-Fi),
Tuya support, Model TYWD 4ch-RF, via de Tuya Smart werkt hij perfect,
TYWD 4ch-RF
maar hoe stuur ik deze aan via Homey aub,
iemand een idee,

ik heb tuya zigbee app geinstalleerd maar geen suc6,
ik heb via een andere topic een link gehad van Tuya (groene icoon) maar vind daar niet direct een switch in terug,

alvast bedankt,

Peter

Hoi Peter

Je hebt de Tuya Cloud app nodig.

Mocht de app jouw specifieke relais niet ondersteunen, dan kun je 'm via een klein omweggetje toch met Homey bedienen:

1 Like

Hoi Peter,

Bedankt voor de info,
ik heb deze denk ik kunnen instellen, moest app herstarten, maar geen suc6 daarna homey opgestart en ook geen suc6

hij zegt dat ik nog wat moet configureren

alvast bedankt
Peter

Graag gedaan.

Volg ajb de gehele handleiding die je via deze link te zien krijgt.
Zo kom je aan de officiële API access ID & - secret, welke je ook moet invullen.

Hier is nog een goede handleiding in het Nederlands

Additioneel:

  • Bij “Kies gewenste api(s)” kies je “Official only”
  • Bij landnummer vul je 32 in voor België, niet: 0032
  • Bij “mobiele app” selecteer je ‘Tuya’ als je de Tuya Smart telefoon app gebruikt;
    selecteer “Smart Life” als je de Smart life telefoon app gebruikt.

@PeElAnKa als ik naar je afbeelding kijk dan zie ik geen ID en die API code. Houd er ook rekening mee dat het geduld kost bij mij duurde het een half uur voordat het herkend werd in Homey.

En officieel only zou ik op bieden zetten bij mij werkt dat uitstekend, maar misschien bij @Peter_Kawa niet ?

Goedeavond,

@Peter_Kawa @HuisCHovens

ik heb even de tijd genomen om de handleiding te doorlopen en in te stellen,
deze is goed gelukt want nu heb ik de Smart Switch in Homey staan,
en deze werkt zoals ik heb ingesteld in Tuya Smart,

maar nu wil ik een flow instellen en kom ik op het volgende uit

bij het maken van die Flow kan ik die 4-Ch Smart Switch selecteren,
maar dan moet ik knop ID opgeven (ik vermoed dat dit de knop 1 2 3 of 4 zal zijn)
maar in het volgende scherm zegt hij geen Resultaten en kan ik geen knop instellen zodat ik ook niet kan verder gaan,

heb ook opgemerkt dat ik maar 1 tegel krijg in homey , als ik er lang op druk krijg ik de 4 te zien in dat overzicht, maar als ik deze sluit en op de tegel druk is altijd knop 1 dat reageerd,

iemand daar al ervaring in gehad die mij kan helpen aub,

alvast bedankt,

Peter

1 Like

Mooi dat het nu werkt.
Je vraag over de knop ID’s in de flows kun je het beste even aan Jurgen vragen, in het Tuya cloud topic. Er is nog geen officiële ondersteuning voor 4-gang relais.

In de tussentijd kun je het middels tap-to-run scenes aansturen.

Als je tegel ingedrukt houd kom je dan niet in een scherm waar je alle vier de sockets kan selecteren ?
Bij mij Iedergeval wel. Ik heb het zelfde probleem maar dat heb ik opgelost door de tip van Peter door scene van de smart app te starten. Tap to run werkt goed.

goedemiddag,

@Peter_Kawa @HuisCHovens ,

ik ben nog wat bezig geweest en er is een verschil dat je deze toegevoegd via schakelaar of schakelaar (legacy), met de schakelaar (legacy) krijg je wel de 4 buttons maar heb je niet direct een terugmelding als je op knop 1 drukt dan brand de tegel en blijft deze branden ook heb ik die schakelaars als drukknoppen ingesteld (door tijd 1sec) , dit heb ik nu met een flow wel opgelost gekregen, ik ga zeker die tap to run is bekijken, alvast bedankt voor de info,

mvg,

Peter

1 Like

Het Legacy gedeelte komt t.z.t. te vervallen, dus dat is voor zolang het duurt

Je moet in de Tuya app een tap and run maken, daarin kun je iets laten doen. Deze tap and run wordt zichtbaar in Homey. Zie foto voorbeeld.

In de homey app ziet het er zo uit

Goedemorgen,

ik heb de Tap-To-Run gevonden en ingesteld in de tuya app maar kan deze niet vinden in de Homey App,
in de link staat dat ik het volgende moet doen, * Go to …More > Apps > Tuya Cloud > Configure App.
Hit the Reload Scenes button. maar kan deze knop niet vinden,

wat doet ik nog fout aub,

mvg,

Peter

@PeElAnKa Die tap en run staat ook niet in de instellingen menu. Maar via een flow base scene bij het maken van een flow bij kopje Dan zoek je naar Tuya cloud en daar kies je dan uitvoeren Scene en als het goed is zie je daar de Tap to Run scènes.
Je moet niet letterlijk in Homey Tap to run zoeken.

goedemiddag,

@HuisCHovens , ik heb het inmiddels gevonden inderdaad bij scènes tuya Cloud , Trigger een legacy scene, ik was op de link gegaan van Tap to run en kwam daar tegen dat ik nog op de knop reload scenes moest drukken maar kwam dit niet tegen,
bij het verder zoeken had ik inderdaad toevallig (bij flow) ontdekt dat ik die optie had om tuya scenes te activeren, nu werkt dat perfect, alvast bedankt,

Topic closed

mvg,

Peter

1 Like

Staat in deze app versie v1.0.11:
https://homey.app/a/com.tuya.cloud/test/

De app herstarten kan ook, als alternatief

Dat is de ‘oude’ manier, en deze komt t.z.t te vervallen.
(Had ik al geschreven)

Gebruik ajb de “Uitvoeren scene” kaart


En in tegenstelling tot de “Start legacy scene” kaart, dien je de app te herstarten, of op de ‘Reload Scenes’ knop te drukken, voordat nieuw gemaakte tap-to-runs zichtbaar worden.

beta versie geinstalleerd en uitvoeren … scene gevonden en gewijzigd,
dat deel werkt goed

alvast bedankt,

Peter