Trampoline detectie

Hallo,
Wij zouden graag het licht van de trampoline inschakelen als er iemand op staat te springen.
Naast de trampoline is een pad waar we naar ons huis lopen. Als we over het pad lopen, mag de verlichting uit blijven.

Heeft iemand een idee wat hiervoor de meest geschikte sensors voor zijn?

Het zou helemaal mooi zijn als de sensor op 230v kan. Ik ben namelijk bang dat ik anders heel vaak de batterij moet wisselen.

Een extra te gekke optie zou voor ons zijn dat de sensor elke sprong op de trampoline registreert. Dan kunnen we de kleur aanpassen na een x aantal sprongen. Dit kan natuurlijk ook op tijd, maar x sprongen is natuurlijk veel leuker voor de kinderen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

De Aqara Vibratiesensor is daar denk ik wel voor geschikt, inclusief het tellen van de sprongen.

Werkt wel op batterij, dus je moet een beetje een fatsoenlijk Zigbee netwerk hebben.

1 Like

Mooie RGB zigbee lamp er naast en dan alleen de route naar Homey even controleren. Als de afstand niet te groot is en de ramen niet al te goed isoleren kan dat goed werken.

Hartelijk dank voor je reactie.

De trillingsensor is binnen. Hij registreert de eerste trilling, maar heeft een reset tijd van minimaal 10 seconden na elke trilling.
Het kantelen wordt ook geregistreerd, maar pas na 1-2 seconden stil te houden in een bepaalde hoek, wordt de gemeten hoek pas weergegeven.

Ik vermoed dat het tellen dan ook geen reeele optie is. Iemand nog een idee om elke sprong te registreren. Ander ga ik toch maar op tijd de kleur veranderen.

Hmm da’s jammer. Kun je in de instellingen van het device niet de reset tijd instellen? Dat kan bij z2m in ieder geval wel (alhoewel de laagste waarde daar 1 seconde is, dus daar heb je misschien nog niks aan).

Dank voor de tip.

Je kunt bij onze trampoline door het net waar de kinderen op springen heen kijken. We hadden dan ook eerst een witte lichtslang van 12springs onder de trampoline. Maar deze is nu na 2 jaar helaas defect.

We hebben daarom nu een rgb ledstrip.

Ja klopt. Tussen de 10 en 3600 seconden.

We hebben nu een ledstrip met standje automatisch kleuren wisselen aangesloten.

Als ze er op springen gaat de ledstrip een aantal minuten aan. Als er geen tril alarm is afgegaan, dan gaat de trampoline na enige tijd weer uit.