Automatische trapverlichting met 2 bewegingsmelders

Hoi,
Ik ben recent eigenaar geworden van een Homey Pro en probeer nu het e.a. met flows te maken, dat lukt aardig, maar loop nu tegen onderstaande wens aan en ik weet niet hoe ik dat moet maken;

Mijn trap heeft led verlichting en kan ik dus aansturen met Homey. Zowel de gang beneden als de overloop boven hebben een eigen bewegingsmelder van HUE. Zodra de zon onder gaat schakelt Homey de verlichting in, zowel de gang, trap als overloop. Ik heb met de countdown app kunnen maken dat de lampen in de gang en op de overloop, die dus beide een eigen bewegingsmelder hebben, feller worden als die beweging detecteert en dan na een halve minuut weer dimt.
Maar nu komt mijn uitdaging, ik wil dit ook voor de trap. Deze kan dus zowel door de bewgingsmelder van de gang, als van de overloop getriggert worden om feller te gaan branden. Zoals ik het nu heb gemaakt loop ik ertegenaan dat dmv relatief dim niveau er een optelling plaats vind van dit percentage als ik van beneden naar boven loop en de trap dus 2x zo fel gaat branden als ik zou willen. Hoe is dit te verhelpen?

Ik heb een aantal variabelen gemaakt, waar ik verschillende dim nivo’s heb opgeslagen.
Zo kan ik afhankelijk van bijv. het tijdstip een lamp laten dimmen naar bv dag, avond, nacht, door i.p.v. de dimwaarde te selecteren, de variabele naar keuze in te voegen.