Hulp bij complexe flow voor buitenverlichting

Wie kan er helpen bij een complexe flow. De situatie: Ik heb 2 bewegingsmelders.

Aanschakelen buitenverlichting:

  • Een bewegingsdetectie van melder 1 moet lamp A en B aanzetten
  • Een bewegingsdetectie van melder 2 moet lamp B en C aanzetten

Uitschakelen buitenverlichting:

  • Als er gedurende 2 minuten geen beweging meer is op melder 1 MAAR er nog wel beweging is bij melder 2, dan moet alleen lamp A uitgaan (B en C blijven dus aan)
  • Als er gedurende 2 minuten geen beweging meer is op melder 2 MAAR er nog wel beweging is bij melder 1, dan moet alleen lamp C uitgaan (A en B blijft dus aan)
  • Als er gedurende 2 minuten op beide melders geen beweging meer wordt gedetecteerd, moeten alle lampen uitgaan

Ik krijg het niet voor elkaar om een flow (of meerdere) te bedenken.

Binnenkort (hoop ik) heb ik advanced flows op de nieuwe Homey Pro :-), dus gebruik van advanced flows, heeft mijn voorkeur.

Ik denk dat je dit op kunt lossen met de timer app

Aanzetten zal je wel lukken … :slight_smile:

ALS PIR1 inactief voor 2 minuten
DAN zet timer voor A en zet timer voor B

ALS PIR2 inactief voor 2 minuten
DAN zet timer voor B en zet timer voor C

Je kunt de timer de dan opnieuw laten starten als de 2e PIR getriggerd wordt. Daarmee blijft de laatst gezette timer actief

Is dit wellicht een voorbeeld waar je wat mee kan?
In jou geval zal je dus nog een paar flows moeten toevoegen voor de verschillende melders.

Jullie hebben mijn gedachten op het goede spoor gezet. Top!

Als die losse kaartjes vergeten. Met advanced flows heb je dit zo gemaakt. Appeltje eitje. Hoe meer je er mee speelt hoe meer mogelijkheden je ziet.

Volgens mij kom je zo een heel eind: