Tradfri GU10 spots werken niet meer goed sinds update 5.0

Nog iemand met Tradfri problemen? Sinds de update werken de lampen niet meer. De triggers werken maar de gu10 worden dagelijks maar enkele keren gevonden en dan weer niet. Ik moet Homey dan helemaal resetten, of 2x, en dan lukt het soms.

Ik heb de al aan/uit gezet, app herstart, homey herstart,… werkt voor geen meter meer.

Ligt dit aan de app van Tradfri of aan die nieuwe update? Verschrikkelijk om te lezen dat Homey nu beweert dat zigbee eindelijk werkt, het is NOG slechter dan vroeger hier.

Heb je al een Zigbee reset gedaan? Dat is toch min of meer dé oplossing voor Zigbee-problemen na de v5 update.

Nee, dan moet ik alle zigbee-apparaten opnieuw configureren, toch?

Misschien dat je een backup kunt restoren na een Zigbee reset, dat weet ik niet. Maar anders moet je inderdaad alle apparaten weer opnieuw toevoegen (en flows fixen).

Zigbee reset gedaan, hele dag bezig geweest om 42 apparaten toe te voegen, want Tradfrï GU10 spots lukken niet allemaal in één keer om toe te voegen.

Daarnet even een test willen doen en de spots reageren niet. Ik kan ze niet bedienen via Homey en krijg “network failed” als bericht.

Eigenlijk wel om gek te worden. Ik weet nog goed toen tablets voor het eerst verschenen ik als Belg speciaal naar de elektrowinkel in Valkenswaard reed om er ee tablet te kopen van Athom. Die was zo veelbelovend, dat het de 4 uur trip waard was. Na een half jaar lag dat ding aan de kant, de helft werkte niet deftig. Nu heb ik reeds 1 jaar een Homey, en die werkt ook maar voor 70%, maximum. Sorry Athom crew, voor mij ziet het er allemaal hip en shiny uit maar het is gewoon crappy.

Athom (die van Homey) heeft nog nooit tablets gemaakt, alleen nog maar Homey’s, je hebt het nu dus over 2 volledig andere bedrijven, dat ze “k*t” zijn… :upside_down_face:

Ha ja, juist eens opgezocht. Dat was Athos! Stom van me. Maar helaas wel wat gelijkenissen te ontdekken :confused:

Als we zo gaan beginnen kan ik nog wel 1000den andere bedrijven vinden bij wie het bij sommigen niet goed werkt…

En als je eentje hebt die wel goed werkt, all ears :slight_smile:

Ja hoor, Homey van Athom, werkt perfect hier.

Maar om het makkelijker te houden, zou beginnen met contact op te nemen met Athom’s support zelf misschien hun 10x beter kunnen zien waarom het bij jou (nog) niet goed werkt, wij als community kunnen je maar beperkt helpen.

1 Like