Mijn homey is aangesloten op het Wifi netwerk en kan mijn IQ converter ook via Wifi benaderen via mijn telefoon en in het verleden ook met HA op de laptop via het Wifi netwerk.
Mss maak je meer kans op inhoudelijke reacties, als je je vraag in het speciale app topic stelt, Chris, daar zijn ze voor.
Linkjes staan onderaan de Zonnepanelen app pagina in de app store.
Ja heb ik ook al gelezen, maar het lijkt erop dat ik maar de code van de zonnenpanelen app ga downloaden en debbuggen en wellicht zelf maar ga aanpassen Alleen ik moet daar dan de tijd voor vinden die momenteel onbreekt.
Zelfde probleem hier met Enphase: gegevens worden niet meer bijgewerkt in Homey.
Na stroomstoring geen Enphase gegevens meer zichtbaar. Herstart Zonnepanelen app, verwijderen Enphase en opnieuw toevoegen: “Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden”.
Homey Pro 2023 versie 12.2.1
App Zonnepanelen v5.3.2
Enphase firmware D8.2.4264 op Envoy-S-Metered EU (zonder meetspoelen)
IQ7+ inverter versie v04.38.03
Is er nog hoop op een werkende oplossing zonder halsbrekende handelingen te doen (ik ben er niet technisch genoeg voor)? De app is 11 maanden geleden voor het laatst bijgewerkt, maar intussen zijn er door Enphase wel software updates uitgevoerd… Lijkt dat de app niet meer aktief wordt onderhouden.