Toevoegen Enphase IQ converter aan Zonnepanelen app werkt niet

Ik heb dit probleem ook. Ook nog geen oplossing kunnen vinden. Is eerst wel toegevoegd maar kreeg geen gegevens binnen. Toen verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen. Krijg dan de melding ‘er zijn geen nieuwe apparaten gevonden’
En dit heb ik precies hetzelfde met de P1 meter in Homewizard… Ook de app verwijderd en opnieuw toegevoegd, probleem blijft.

Weet niet hoe onderstaande gerelateerd is aan Enphase issues?

Heb je dan de uitleg in post # 1 van het app topic gelezen? [APP][Pro] Homewizard 🧙‍♂️

Zelfde issue hier hoop ook dat ik de zonnepanelen weer ga kunnen uitlezen

Ik twijfel gewoon bijna om gewoon een “Shelly 1PM Gen3” in serie te zetten van mijn zonnepanelen
dan heb ik realtime data (want ook nog toen de Enphase app werkte was er een refresh rate van X minuten) en dan ben ik van dit gedoe af.

en ik heb maar 7panelen op mijn dak liggen = max 1500watt volgens mij dus de Shelly zit met 16A veilig. EN mochten de regels v/d overheid veranderen heb ik ook nog eens mogelijkheid mn zonnepanelen uit te schakelen.

Precies dezelfde problemen hier. Vandaag toevallig nog een keer geprobeerd. Omvormer werd weer gevonden en geïnstalleerd. Gaf eerst weer connection errors. Maar na half uurtje weer gegevens binnen gekregen. Zonder verdere aanpassingen gedaan te hebben. Fingers crossed :crossed_fingers:t2:

Boffen, heb het zojuist ook nog een keer geprobeerd, maar nog steeds niks.

Kijk bij de nieuwe app IQ insights voor een nieuw werkend alternatief, maar bevindt zich nog in een testfase.

Er is nu ook een andere, maar officiële Enphase app.

1 Like

Hoe officieel is die v 0.30.0 als deze er ook is ?

Ik wou over van Zonnepanelen naar Enphase app maar ben het spoor nu bijster.

M’n flows werken nu met ‘zonnepanelen’ tenminste…

Solar Edge is een heel ander type omvormer, die niet compatible is met Enphase.

Je loopt een beetje door twee topics tegelijk…

@MvE @Peter_Kawa

Klopt, ik haal de twee door elkaar, my mistake :roll_eyes:

1 Like

Hij is natuurlijk net nieuw, maar ik hoop toch ook dat ze de micro-omvormers als device gaan aanbieden, zodat deze een voor 1 uitgeschakeld kunnen worden. Voor nu nog niet zo interessant, maar als het salderen wegvalt, en je hebt dynamische prijzen, is het waarschijnlijk wel heel handig.

1 Like

Enphase app is nog wel erg mager…

onder logica :

Terwijl nu juist de enige twee die ik uit ‘Zonnepanelen’ gebruik :

En de changelog zegt :
afbeelding

Ik zal nog ff geduld hebben en zal niet klagen over een v 0.3.0 :laughing:

Nb, komt er nog wel een eigen thread voor deze app ?

Yep

Mooi, ga ik volgen, en de app tezten natuurlijk