Tijdsduur berekenen

Ik heb een aantal flows gemaakt die het verbruik van de wasmachine per wasbeurt berekenen. Nu wil ik ook in een melding weergeven hoe lang het apparaat heeft staan draaien. Maar als ik het goed zie, is het niet mogelijk om de eindtijd minus de begintijd te berekenen met logica. Of zie ik iets over het hoofd?

Kun je dat niet doen met de chrono app? Gewoon een stopwatch starten?

Heb ik overwogen, maar ik krijg de chrono app niet geïnstalleerd: network request failed.

net zo lang blijven proberen dat het lukt… meerdere hebben dit probleem. heeft niets met de app zelf te maken.

Thanks Martijn, dat ga ik proberen!

Het is gelukt de app te installeren. De app lijkt echter niet goed te werken: ik kan slechts twee stopwatches toevoegen (eerste keer kreeg de stopwatch overigens een willekeurige reeks getallen en cijfers als naam). Ik kan helemaal geen tags gebruiken (zijn eenvoudigweg niet aanwezig). En eerlijk gezegd weet ik ook niet goed hoe ik dan de volgens de stopwatch verstreken tijd in een melding moet krijgen. Kan iemand mij verder helpen?

Dat had ik ook bedacht, maar als ik geen tags van de chrono heb, kan ik ook geen variabele opslaan. Misschien doe ik iets verkeerd maar ik begrijp het werkelijk niet.

Iemand hier nog verder in gegaan? Ik heb de wasmachine zo ingesteld dat als hij gaat draaien er een zandloper gaat draaien van 7200 seconden (2 uur, gemiddelde wasbeurt). Ik wil nu dat Homey mij verteld (als ik vraag of op een knop druk) dat de wasmachine om resterende seconden, omgezet naar minuten afgerond + huidige tijd = tijdstip gereed. Hoe vlieg ik dit aan? Of kan het beter met een andere methode? Zou ook al geholpen zijn als Homey verteld hoeveel minuten resterend.

Is Count down app geen alternatief?

Die gebruik ik al, wil juist dat mij wordt verteld hoe laat de wasmachine ongeveer klaar is. Dus huidige tijd plus resterende tijd (countdown remaining)

hoi.

kun je mij misschien vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de berekening te maken.

wij willen ook is gaan kijken hoeveel het schilt als je een andere programma zou gebruiken.

dank alvast.

Ik breek ff in :crazy_face:

De tag [Looptijd (s)] vind je bovenin de lijst met tags (variabelen), onder ‘Lokale tags’:

.
Output op tijdlijn:

.
Je kunt dit ook met de app Flow Utilities doen.

1 Like

En om eventueel bij gebruik van bv de stopwatch grote hoeveelheden secondes (langere tijdsduur) om te zetten naar uren, minuten, secondes via homeyscript.
https://community.homey.app/t/homeyscript-seconden-naar-uren-minuten-en-seconden/47643

2 Likes