Wat voorbeelden van gebruik van de app Chronograph

Hallo,
Ik heb meer dan 30 jaar programmeer ervaring in meerdere programmeertalen maar op een of andere manier loop ik iedere keer vast in de simpelste dingen in de flow’s van Homey. Nu wil iets heel simpels doen. Een thermostaat gaat aan dus start ik een stopwatch in Chronograph. Als de thermostaat uit gaat stop ik de stopwatch in Chronograph. Nu wil ik de verstreken tijd (bijv.) in minuten hebben om bijvoorbeeld op mijn tijdlijn te schrijven. Ik overdenk het waarschijnlijk te veel maar ik zie niet hoe ik dit moet doen. Ik zoek normaal altijd naar voorbeelden en weet daar vaak snel van af te leiden hoe iets in elkaar zit. Nu dus niet. Wellicht kan iemand mij even op gang helpen want ik ben de schaamte voorbij. Alvast bedankt.

Je kunt de verstreken tijd alleen opvragen als de stopwatch nog loopt of gepauzeerd is. Niet nadat je hem gestopt hebt. Je zult de verstreken tijd moeten opvragen vóórdat je stopwatch stopt. Dan zijn er ook verschillende tags beschikbaar die de verstreken looptijd weergeven, zoals Verlopen in minuten.

De volgende twee voorbeelden werken.

Lopend:

Gepauzeerd:

Ok, bedankt. Ik zie het nu pas dat je alleen de “krijg de verlopen….” acties krijgt in advanced flows.

1 Like

Chronograph heeft een trigger kaart “Stopwatch … is gestopt” hier zit de verlopen tijd bij als een tag die je kunt gebruiken zoals elke andere tag/token waaronder in een tijdlijn kaartje.
Waarom niet die gebruiken?

2 Likes

Wellicht ten overvloede:Waarschijnlijk gaat het je om een totaal per dag
Om middernacht: start of VERVANG een stopwatch.
Als thermostaat is uit pauzeer stopwatch

Als thermostaat aan gaat start of HERVAT stopwatch.
Als thermostaat uit gaat pauzeer stopwatch.

Eén minuut voormidddernacht.
Pauzeer stopwatch, krijg verlopen tijd, publiceer deze tijd op tijdlijn

En je krijgt het ook alleen maar te zien als je de kaartjes hebt verbonden met een lijntje, anders is de tag niet zichtbaar.