Ik zoek een app om dagen af te tellen

Hi

ik ben opzoek naar een app of flow die mij elke dag een bericht stuurt hoeveel dagen ik nog moet wachten voordat ik op vakantie ga.

Heeft er iemand een idee?

Met vriendelijke groet,
Thimo

Met een HomeyScript:

dagen-tellen.js

const dagen = Math.ceil( ( new Date( args[0] ) - new Date() ) / 3600000 / 24 );
await tag( 'dagen_tellen', dagen );
return true;

Flow

Bijvoorbeeld dag 14 augustus 2024

ALS:
Datum & tijd > De tijd is > 00:00

EN:
HomeyScript > Voer Script uit met Argument
Script: dagen-tellen
Argument: 2024-08-14

DAN:
Push Notificaties > Stuur bericht naar gebruiker
Type een bericht: Vakantie over dagen_tellen dagen!
Kies een gebruiker: je account

Eerst een keer draaien zonder de dagen_tellen tag in de tekst, daarna kan je hem wel uit de lijst kiezen.

2 Likes

Met een timer:

Wat gebeurd er als de Homey opnieuw opgestart word ? Blijft de timer dan ook nog gewoon lopen ?

Yup
Wanneer een timer wordt gestart, wordt er een tijdstip berekend en opgeslagen, en daar telt de timer naar af.
Na een stroomstoring of herstart gaat de timer gewoon verder aftellen naar dat tijdstip.
Da’s een voordeel van Chronograph. Ik weet niet of andere timer-apps dat ook doen.
Het is eenvoudig te testen door een timer te starten en dan Homey herstarten.

1 Like

Top handig om te weten :smiley:

Thnx ik ga dit even proberen gebruik je ook extra aps of zie ik dat verkeerd?

Ook leuk om te proberen ben alleen niet zo goed met code.

Het is basic javascript dat je er zo in kan plakken. De eerste regel maakt twee timestamps in milliseconden, voor vandaag en de opgegeven datum. Het verschil daartussen wordt omgerekend naar het aantal etmalen. De tweede regel maakt een tag voor gebruik in flows. En de laatste regel geeft een ‘ok’ status voor de flow condities.

Ja, de Chronograph app

en dan kan je bij apparaten kiezen tussen stopwatch timer of transitie maar als ik er op klik staat er geen beschikbaar

Ik snap je gedachtengang, maar zo werkt het in deze app niet.
Heb je de beschrijving gelezen :grimacing: ?

Om stopwatch/timer/transitie te creëren, dien je dus eerst een flow met een stopwatch/timer/transitie actie-kaartje te maken, en deze 1 maal te starten (voor de zekerheid), om deze op te laten slaan in de app.

Pas daarna kun je device installeren en betreffende stopwatch/timer/transitie selecteren, maar dit is puur optioneel.

In de app settings zit een controle paneel voor alles wat je hebt gemaakt

Heb je voor mij een voorbeeld kaart van? voor het aanmaken van een timer?

Ik wil bijvoorbeeld elke dag een melding krijgen op me telefoon met de melding zoveel dagen nog voordat je vakantie begint.

Alvast bedankt voor je hulp en tijd.

Ja, als je mijn eerder geposte flow nabouwt, creëer je vanzelf een stopwatch zodra je de stopwatch actiekaart een keer gestart hebt: Ik zoek een app om dagen af te tellen - #4 by Peter_Kawa

1 Like