Thuis/Afwezig iPhone issues

Hi!

Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben maar soms werkt de afwezigheidsstatus vanuit de iPhone niet helemaal lekker.
Dan gaat het periodes goed en ineens is het weer niet goed. Dan pakt Homey de status niet lekker op.
Locatie staat op altijd aan.
En als ik dan de app opnieuw opstart, pakt hij hem wel goed. Maarja, om nou steeds te controleren als ik de straat uit rij of de homey app de afwezigheid goed oppakt lijkt mij ook geen werkbare oplossing.

Iemand anders ook zo’n issue?

Thanks!

Wss niet alleen Iphone, android heeft het ook. Denk niet zozeer een Homey app probleem maar meer alle privacy en battery sparende features van smartphones die in de weg zitten.

Heb zelf ook al vanalles geprobeerd tot op heden nog geen solid oplossing gevonden. Wat voor mij lijkt te werken is bijv kort voor het verlaten van werk de homey app een keer openen bij thuiskomst zijn dan ook de lampen aangegaan. Als je Unifi wifi hebt en de homey pro uiteraard is dat een alternatief. Dat werkt op basis van het verbinden met wifi wat gebeurd als je thuis komt of weg gaat uiteraard.

Het werkte altijd wel goed hoor. Soms iets minder maar over het algemeen goed.
Maar sinds vandaag is het helemaal de kluts kwijt. Zelfs smart presence werkt niet.
Dus het lijkt op dit moment door een update oid te komen.
Hier ook Android en iPhones door elkaar.

Maar Smart Presence heeft niets met eventueel niet goed functioneren an de Homey presence te maken.
Dat is een ander probleem en kun je als je weg bent m.i niet oplossen door de Homey app te herstarten.

Mogelijk heb je dus twee problemen.

Klopt. Maar wel apart dat die status dus niet wordt bijgewerkt.
Zat net ook even in mijn homey te kijken maar blijkbaar doet mijn ethernet het ook niet meer want hij is terug gevallen op wifi en volgens de handleiding is ethernet altijd leidend.
Dus we gaan maar eens even kijken of ik dat ook kan oplossen :D.

Ethernet (sorry voor de off topic) is opgelost.
Nu maar weer eens kijken naar de aanwezigheid.