een kleine update, ik heb het nu een werkende opstelleng.
met grote dank aan @Ton_Meek en zijn reacties op dit topic: Luchtvochtigheid, bel en de klepel. 🔔 - #15 by Rmb
ik hebben nog altijd de kachel deze gebruik ik om de temperatuur comfortabel te maken om in te werken, nu los van de luchtvochtigheid. de luchtvochtigheid controleer ik met een luchtontvochtiger. deze is geschakeld via een smart stekker.
zie de flowkaart hierboven.
wat ik er nu nog bij heb weten te maken is een schakeling die meet hoe de luchtvochtigheid binnen is ten opzichte van buiten.
in de bijgeleverde voorbeeld foto gaat het over de overloop omdat in die flow verder geen onzin staat gebouwd.
wat doet de flow, hij berekende van gemeten binnen en buiten luchtvochtigheid en temperatuur een waarde uit. en die vergelijkt hij met elkaar om te beoordelen of de absolute luchtvochtigheid buiten groter of kleiner is dan binnen.
in het geval van deze flow geeft het dan vervolgens op een variable weer of ventileren helpt voor een lagere luchtvochtigheid op de overloop of niet.
maar je kan er natuurlijk ook slimme raamopeners mee bedienen of weet ik veel wat voor andere toepassingen mee bedenken.