Teveel projecten in tuya

Omdat ik de homey gewisseld heb van wifi account en daarbij helaas alle apps en flows zijn verdwenen moet ik nu alles opnieuw doen.
Helaas dus ook de Tuya app opnieuw koppelen. Dan komt de melding: please configure the app first.
Daarvoor staat op dit forum een prima stap voor stap uitleg maar helaas krijg ik steeds de melding: The number of projects linked with this Tuya Smart App account has reached the upper limit of 2. Unlink the account from existing projects and try again.
Zelfs na een nieuw account aangemaak te hebben op iot tuya en een ander emailaccount gekoppeld aan de tuya app blijft deze melding komen.
Hoe kan ik dit oplossen?

Hey Tara,

Zo te lezen niet, maar toch maar even de vraag, heb je geen backup?
En waarschijnlijk heb je met wifi wijzigen de ‘factory reset’ uitgevoerd? Dat is niet nodig nl.

Over het account unlinken:
Hier kun je je Tuya Smart app unlinken

Laat hem gelinkt aan max. één project die je met de Homey Tuya Cloud app gaat gebruiken.

Dank je. Het is nu gelukt.
Ik weet niet waar het fout is gegaan met inloggen op een nieuw wifi account.
Ik heb een stap voor stap handleiding erbij gehad om juist te voorkomen dat ik een factory reset ging doen.
Als alle flows er weer in staan en werken zal ik zeker eens gaan opzoeken hoe ik een back up kan maken.

1 Like

Goed te horen!
Homey Pro 201x: Backup kost E10,- p/j en heeft mij al meerdere keren ‘gered’:

De Pro 2023 kun je daarnaast ook lokaal backuppen, maar dit kan niet automatisch