Tesla laden met Tesla Wall Connector

Ik gebruik de Tesla app en de app Tesla Power Connect. Ik krijg het niet voor elkaar om vanuit een flow, met de nodige triggers het laden te starten of te stoppen. Wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd??

Er zitten een paar voorwaarden in je flow, waarvan ik op afstand niet kan bepalen of ze ooit leiden tot het gewenste resultaat. Als je de flow een paar keer start met de hand, zie je vanzelf wat er gebeurd, en of dit is zoals verwacht.

Dat begrijp ik en heb ik al diverse malen gedaan. Het lijkt wel of er niet de juiste verbinding met de Tesla is. Is er iemand met ervaring over de combinatie met de Wall Connector??

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Maak eens een heel eenvoudige flow waarin je alleen het laden start met de hand. Dan heb je alvast een hele hoop andere mogelijke oorzaken uitgesloten en het probleem gelokaliseerd.

Ook dat heb ik natuurlijk al geprobeerd. Maar het effect blijft hetzelfde. Als er iets moet gebeuren met het opladen wordt de flow gestopt. Ik hoop dat er iemand is die hetzelfde heeft ondervonden en die het heeft opgelost.

Dat weet uiteraard niemand hier. Het is nog steeds onduidelijk bij welke stap van je flow het mis gaat.

Ik kom hier zeker op terug. Kan nu weinig testen omdat de Tesla 100% vol zit. Dan maak ik de meest eenvoudige flow.

Eenvoudiger kan niet toch. Of aan de voorwaarde nu wel wordt voldaan of niet wordt voldaan het effect blijft hetzelfde. Dus toch geen contact met de Tesla??

Dat ligt er aan,
beschrijf eens wat je hier probeert te doen (Want dit laatst is totaal iets anders dan je eerste flow)
en laat de melding van een test van de Flow zien wat het resultaat is.

Jawel,

WANNEER deze flow gestart is
DAN zet lader aan

In advanced flows is dit eerst een blokje met start en dan een blokje met het aanzetten van de lader.

Nee, als niet aan de voorwaarde wordt voldaan, wordt het laatste blokje niet uitgevoerd. Dus zou er een blokje bij moeten komen wanneer de uitkomst van de test niet waar is, vastgemaakt aan de tweede connector van het testblokje.

1 Like

Bedankt voor je reactie. Ja, dat begrijp ik. Het is niet mijn eerste flow. Maar ook als ik doe wat jij voorstelt verändert er nog steeds niets en is dat dus geen oplossing. Er gebeurt niets met de Tesla!!

Kun je dit voor mij verder uitleggen??

Ik neem aan dat het om de app Tesla App voor Homey | Homey gaat.
Met een zo simpele flow weet je zeker dat de desbetreffende functie wordt uitgevoerd. Die doet wat ie moet doen óf geeft een foutmelding. Zo niet dan is er iets mis met de app, en moet je het bij de maker aankaarten.