Tesla en Homey; wat inspiratie?

Hi!

Sinds deze week rijd ik in een Tesla Model 3.
Uiteraard gelijk de bijbehorende app op mijn Homey geinstalleerd.

Zijn er mensen die interessante flows gebruiken die de moeite van het noemen waard zijn?

Ben benieuwd!

Take care,
Mark

Een hele prettige en “pretty simple”. Wanneer wij gaan slapen ontvangen we nog een “notification” met de huidige batterijlading.

Ik heb em er weer afgegooid. Houdt de auto telkens uit slaap met battery drain als resultaat en de uiteindelijke acties die je er aan kunt verbinden zijn op dit moment niet veel waard. Ik zou graag een trigger zien die gaat laden op een IF zonnepanelen een bepaalde hoeveelheid stroom opwekken. Dat is de enige waardevolle trigger die ik kan bedenken.

1 Like

Tesla besteld. Ben aan het wachten tot hij geleverd gaat worden. Momenteel heb ik een flow die tussen 6 en 8 smorgens de tv aan zet. Dit soort flow wil ik ook gaan maken voor de temp in de tesla.

Tijd is tussen 6 en 8 smorgens. Beweging gedetecteerd beneden. Temp buiten is lager dan 15 dan zet temperatuur op 20 in de tesla.

Geen idee of het gaat werken. Hoop binnenkort het resultaat te kunnen zien :slight_smile:

1 Like

Als… salaris is 3x zoveel dan vorig jaar.
En… contract omgezet naar onbepaalde tijd.
Dan… bestel witte Tesla model 3

Helaas, flow loopt niet…:joy:

5 Likes

@Hannes85, in testversie 2.1.1 is een optie toegevoegd om dit tegen te gaan, wellicht een nieuwe kans waard?

1 Like

Bij mij doet hij het heel even, maar na een dag verliest hij connectie door te veel onsuccesvolle connects.

App elke X uur laten herstarten werkt.

Sinds deze week gebruik ik Multi Factor Authentication op mijn Tesla account, maar de Homey app doet het nu niet meer… heeft nog iemand hier last van?

1 Like

I got the Tesla app to work, after removing the app, creating a second user account in the Tesla website. And using that second account for the homey connection.

Be sure to use another mail address.

Be sure to use your new account and password to log in the homey tesla app, after you completely removed and re installed the app.

Please note that you will be able to set the Tesla password via email, during the creation of the second account.

Wat dacht je hiervan:
Als zonnepanelen boven een bepaalde Wattage uitkomen:

Dan minimaal 15000 sec blijven laden

Als de zon weg is dan wordt het laden gestopt en gaan we de volgende dag weer verder

Heb diverse variabelen gebruikt

image

In de tussentijd gebruik ik de app wel (je quote een bericht van twee jaar terug :slight_smile:) met de volgende functies;

-wanneer auto in geofence komt, start timer X minuten
-zodra timer afloopt en;

auto zit niet in de lader (pending charging)
auto heeft minder dan 60% charge
de auto is niet al aan het laden (meer dan 1,5 kw throughput)
Dan;
Stuur elke tien minuten een reminder dat de auto niet in de lader zit en laat een aantal lichten rood oplichten

-zodra de timer afloopt en de auto heeft minder dan 10 procent charge begint hij direct te laden en wacht ie niet tot middernacht/daluren

De zonnepanelen logica gaat mij pas interesseren zodra de salderingsregeling aangepast is.
Daarbij zitten er een hoop “if’s” aan je flows want je gaat er van uit dat men over een eigen laadmogelijkheid beschikt en ook zelf stroom opwekt. Niet iedereen heeft die luxe :slight_smile:

Hi all, thanks for thinking to supply smart charging solutions.
Please advice / supply programming aid on this suggestion:
I would like to configure a flow that is most useful & foolproof for everybody with solar panels and in all circumstances maximizing solar power charging:

  1. The method would be to always hook up the Tesla on the charger, in a state “ready/waiting for charging”
  2. The charging should become active when power from the solar panels exceeds a minimum number (e.g. 3 kW) above the total power consumption of the home. Let’s call this value the “Remaining Energy”. The consumption value is available as it is measured by the solar power app of Homey (at leas if you have the proper hardware installed). According to my manual measurements the maximum charging speed is about 2 A higher then the available Remaining Energy in kW (at least on my 3 phase installation), e.g 5A at 3 kW. With 5A being the minimal charge current for the car to start charging.
  3. We need to make the Tesla charging current available as a variable in the Tesla Smart Charger app, so that with higher Remaining Energy, higher charging current (= charging speed) can be set, and solar consumption is maximised at all times
    4 . Every 5 (?) minutes the measurement should be done to adapt the charging current and/or start/stop the charging process depending on the solar power availability. Note: for upcoming capacity measurement and according billing, measurement interval should be 15 minutes at maximum.
    5 . According to hours of sun availability this Homey charging process should only be applicable from 10 AM until 16 PM (maybe season dependent)

The result would be a optimized free solar charging and maximized range at all times :wink:

Can anyone help programming a flow for this ?

(note: in my case I use the SolarEdge app and the installation includes a modbus to provide home consumption)

2 Likes

Ik zie dat er al enige tijd niet op dit topic gereageerd is, maar ik ga toch proberen.

Hier in België zitten we voor elektriciteit met een piektarief, komt er eigenlijk op neer dat je het aantal kWh dat je verbruikt tegelijkertijd moet proberen te beperken.

Ik heb nu een flow gemaakt die er zou moeten voor zorgen dat mijn verbruik, als de Tesla laadt tussen de 3500 a 4000 kWh houdt. Maar ik ben niet helemaal mee wat die Laadversterkers zijn die ik kan instellen. Ik ga er vanuit dat dit het Ampere verlaagt waarmee Tesla mag laden, of zie ik dit verkeerd?