Tesla laden

Ik ben van plan een Tesla model 3 aan te kopen en vraag me af of ik het laden met de wall connector kan integreren met mijn zonnepanelen en marstek batterij. Momenteel werkt de marstek batterij naadloos samen met mijn zonnepanelen en dit door de homewizard plug in(geen homey). Ik zou nu graag hieraan de wall connector willen toevoegen doch wil eerst dat de marstek batterij geladen wordt. Is dit mogelijk? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Heb ik hier uberhaupt mijn homey voor nodig?

Alvast bedankt,

Herman

Ik gebruik de SlimLaden voor thuisbatterij van Roedi Lion voor de Marstek batterijen (ai gestuurde app die rekening houdt met je zonnepanelen). Verder kan je elk apparaat als “kritisch apparaat” aanmerken en daar uitzonderingen voor maken. Zo heb ik ingesteld dat als de Tesla laad, de stroom voor laden niet meegenomen wordt in het laadplan voor de thuisaccus.

Dat houdt in dat de stroom van het laden auto eigelijk altijd buiten beschouwing wordt gelaten.

Het niet 100% wat je vraagt maar als je er goed over nadenkt is dit eigelijk beter. (Althans dat is mijn mening). Stel stroom is zeer negatief; dan wil je laden met auto en accu’s tegelijk. Overbelasting speelt niet mee, want de lader heeft (let daar op) load balancing. Die gaat dus automatisch terug in laadstroom als er op 1 van de fases 25 Ampere wordt gehaald. Marsteks ontladen niet als de auto laad. (Dat vind ik onzin om de ene accu met een kleinere andere accu op te laden).

Maar dat is dus wel allemaal in homey. Uiteraard kan je zelf nog flows eromheen maken om zaken te finetunen. Zie maar of je er je voordeel mee kunt doen.