Wat moet er in de Tesla gebeuren als ik onderstaande melding krijg?? Heb Tesla en Tesla Power Connect app geïnstalleerd. Zodra ik de auto benader krijg ik onderstaande foutmelding, zelfs via een flow toeteren lukt niet.
“App is niet geregistreerd in de auto. Registreer u via reparatieproces van het autoapparaat.”
Heb je de Tesla app topics al gecheckt?
Linkjes staan onderaan de homey.app app pagina’s.
Dag Bert,
Ik heb vandaag dezelfde foutmelding als ik probeer de laadsnelheid via Homey in te stellen. Heb je dit ooit opgelost gekregen?
Steven
Beste Steven,
Ik ben al vergeten dat ik de vraag had gesteld.
Ik heb het anders opgelost:
Gewoon het aantal ampère terugzetten naar het gewenste aantal in de Tesla app.
Deze wordt per locatie vastgelegd. Dus kun je thuis op een lager aantal laden dan elders.
Op de vraag om het laden niet te starten zodra de Tesla Wall Connector wordt aangesloten heb ik nog steeds geen oplossing. Als ik dus aankoppel en niet wil laden moet ik met de hand de ladingsessie stoppen. Ik vind dit vervelend omdat ik alleen wil laden via de Tesla Wall Connector thuis als er voldoende stroom wordt opgewekt door mijn zonnepanelen.
Wellicht is er iemand die hier een oplossing voor weet??
Bij Tesla wordt in het geheel niet (positief) gereageerd als je deze vraag stelt, zij zeggen daar geen invloed op te hebben omdat de app elders wordt onderhouden.
zelfde probleem hier… Google brengt me op dit topic, maar geen oplossing ![]()
Gooi deze tekst eens in Homey chat bot (rechtsonderin de homey.app pagina):
Heb Tesla en Tesla Power Connect app geïnstalleerd. Zodra ik de auto benader krijg ik onderstaande foutmelding, zelfs via een flow toeteren lukt niet.
“App is niet geregistreerd in de auto. Registreer u via reparatieproces van het autoapparaat.”
die chatbot is een zeer goeie tip!
Had de vraag ook al in verschillende andere chatbots gezet
Maar die van homey zelf maakt toch het meest correcte antwoord.
Anyway, het is opgelost geraakt zo:
in de app ( op smartphone, niet online! ) naar de Tesla gaan ( de auto zelf, geen van de andere items)
tandwieltje → Onderhoud → repareren → Autosleutel voor Fleet-API
Daar de procedure doorlopen ( in de Tesla app moet de juiste auto geselecteerd zijn, doe dit per auto dus)
Daarna moet je mogelijks de Tesla app op de homey ook nog eens herstarten. maar nu is de foutmelding dus weg. Of het echt werkt moet ik nog testen.